فیلم | تلاوت قاری پاکستانی از دلایل برتری مسلمانان بین امت‌ها
کد خبر: 4008563
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۳
بدر الدجی / 6

فیلم | تلاوت قاری پاکستانی از دلایل برتری مسلمانان بین امت‌ها

هم‌زمان با ایام هفته وحدت، قاریان ممتاز بین‌المللی با شرکت در طرح قرآنی «بَدر الدُجی» که به ابتکار ایکنا برگزار شده است، فرازهایی دلنشین از آیات کلام وحی را به مخاطبان قرآن‌دوست این رسانه تقدیم کرده‌اند.

خالد عبدالله، قاری پاکستانی

به گزارش ایکنا، در این ویدئو «عبدالله خالد»، حافظ کل قرآن و قاری ممتاز پاکستانی، آیات 110 و 111 سوره مبارکه آل عمران درباره دلایل برتری مسلمانان بین امت‌ها را تلاوت کرده است.

متن و ترجمه آیات:

كُنْتُمْ خَيْرَ أُمَّةٍ أُخْرِجَتْ لِلنَّاسِ تَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَتَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْكَرِ وَتُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَلَوْ آمَنَ أَهْلُ الْكِتَابِ لَكَانَ خَيْرًا لَهُمْ مِنْهُمُ الْمُؤْمِنُونَ وَأَكْثَرُهُمُ الْفَاسِقُونَ ﴿۱۱۰﴾
شما بهترین امتی هستید که [برای اصلاح جوامع انسانی] پدیدار شده‌اید، به کار شایسته و پسندیده فرمان می‌دهید و از کار ناپسند و زشت بازمی‌دارید، و [از روی تحقیق، معرفت، صدق و اخلاص] به خدا ایمان می‌آورید و اگر اهل کتاب ایمان می‌آوردند قطعاً برای آنان بهتر بود؛ برخی از آنان مؤمن [به قرآن و پیامبرند] و بیشترشان فاسقند(۱۱۰).

لَنْ يَضُرُّوكُمْ إِلَّا أَذًى وَإِنْ يُقَاتِلُوكُمْ يُوَلُّوكُمُ الْأَدْبَارَ ثُمَّ لَا يُنْصَرُونَ ﴿۱۱۱﴾
هرگز به شما جز آزاری اندک نمی‌رسانند، و اگر با شما بجنگند [شکست می‌خورند و] به شما پشت کرده [فرار می‌کنند] آن گاه [از جانب دیگران] یاری نمی‌شوند(۱۱۱).

در آیه 110 سوره مبارکه آل‌ عمران مسئله امر به معروف و نهى از منکر و ایمان به‌ خدا مطرح شده است. این آیه امر به معروف و نهى از منکر را به عنوان یک وظیفه عمومى و همگانى ذکر مى‌کند. نکته جالب توجه اینکه در این آیه مسلمانان به عنوان «بهترین امتى» معرفى شده که براى خدمت به جامعه انسانى بسیج شده است و دلیل بهترین امت بودن آنها این ذکر شده که «امر به معروف و نهى از منکر مى‌کنند و ایمان به خدا دارند».

آیه 111 سوره مبارکه آل عمران نیز، بشارت و تسلّى براى مسلمانان است كه شما در سایه ایمان، وحدت و امر به معروف بیمه مى‏‌شوید. از تهدیدات دشمن نترسید كه پیروزى با شماست و دشمن خوار و زبون است.

انتهای پیام
captcha