افزایش خشونت‌ها علیه مسلمانان در هند/ دعوت نخست‌وزیر هند از پاپ برای سفر به این کشور
کد خبر: 4009223
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۶

افزایش خشونت‌ها علیه مسلمانان در هند/ دعوت نخست‌وزیر هند از پاپ برای سفر به این کشور

در شرایطی که گروه‌های هندوی افراطی و دولت راست‌گرای هند، سرکوب گسترده‌ای را علیه مسلمانان در هند آغاز کرده‌اند و مسیحیان هند نیز مانند مسلمانان در معرض آزار قرار دارند، نخست‌وزیر این کشور از پاپ برای سفر به هندوستان دعوت کرده است.

به گزارش ایکنا به نقل از تی ار تی عربی، آزار و اذیت مسلمانان در هند در هفته‌های اخیر اوج گرفته است، به شکلی که مسلمانان حتی برای برگزاری نماز جمعه نیز با مشکل مواجه بوده‌اند و برخی از گروه‌های افراطی هندو مانع برگزاری این نماز شده‌اند. رسانه‌های هندی به نقل از مقامات محلی تصریح کرده‌اند که مقامات ده‌ها نفر را که بیشتر آن‌ها متعلق به گروه‌های راست افراطی هستند، پس از ایجاد مزاحمت این گروه برای مسلمانان در زمینه برگزاری نماز جمعه دستگیر کردند.

این منابع خاطرنشان کرده‌اند که پلیس روز جمعه حضور خود را در شهر گورگاون در شمال هند افزایش داد و حداقل 30 نفر را دستگیر کرد، در حالی که جمعیت ساکنان محلی و گروه‌های هندو شعارهای ضد مسلمانان سر می‌دادند.

هفته‌هاست که گروه‌های هندو بر مقامات هند فشار می‌آورند تا از اقامه نماز جمعه در فضاهای باز جلوگیری کند. این گروه‌ها و همچنین مرتکب اعمال خشونت‌آمیز علیه مسلمانان و مساجد در این کشور شده‌اند.

مخالفان، حزب نخست‌وزیر بهاراتیا جاناتا را به آزار و اذیت اقلیت‌ها، از جمله اقلیت مسلمان در کشور متهم می‌کند. دولت مکرراً این اتهام را رد می‌کند و تأکید می‌کند که هندی‌ها از همه مذاهب از حقوق برابر برخوردار هستند.

دعوت نخست‌وزیر هند از پاپ برای سفر به این کشور

فرانس 24 گزارش کرده است که با وجود این اختلافات، نخست‌وزیر هند، نارندرا مودی، روز شنبه از پاپ فرانسیس دعوت کرد تا به کشورش سفر کند. وی این اقدام را دعوتی از سوی رهبر یک کشور با اکثریت هندو از رهبر معنوی 1.3 میلیارد کاتولیک خواند.

افزایش خشونت‌ها علیه مسلمانان در هند/ دعوت نخست‌وزیر هند از پاپ برای سفر به این کشور

مودی پس از دیدار با پاپ در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: این یک دیدار بسیار صمیمانه با پاپ فرانسیس بود. من این فرصت را داشتم که در مورد موضوعات زیادی با او صحبت کنم و همچنین از او برای دیدار از هند دعوت کردم.

نخست‌وزیر هند که دولت ملی‌گرای هندویش مرتباً به آزار و اذیت اقلیت‌های مذهبی متهم می‌شود، در واتیکان مورد استقبال گروهی از گاردهای سوئیسی قرار گرفت.

واتیکان در بیانیه‌ای کوتاه اعلام کرد که دیدار پاپ با نارندرا مودی بر روابط دوستانه هند و مقر مقدس متمرکز بوده است.

در پیامی که روز جمعه در آستانه ورود نخست‌وزیر هند به واتیکان منتشر شد، شورای پاپی برای گفتگوی بین ادیان «گرم‌ترین تبریکات» خود را به مناسبت جشن مذهبی هندوها در اوایل نوامبر به «دوستان عزیز هندو» تقدیم کرد.

نشست روز شنبه اولین دیدار پاپ و نارندرا مودی بود. هارش واردان شرینگلا، وزیر خارجه هند، دو روز پیش گفت که این نشست «بسیار مهم» بود.

مقامات مذهبی می‌گویند که از زمانی که حزب ملی‌گرای هندو بهاراتیا جاناتا (BJP) در سال 2014 به قدرت رسید، تبعیض و خشونت علیه اقلیت‌های مذهبی در هند عمدتاً هندو در حال افزایش است.

خشونت به ویژه مسلمانان هند را هدف قرار می‌دهد که 14 درصد جمعیت را تشکیل می‌دهند، اما مسیحیان (2 درصد از جمعیت) نیز در معرض این خشونت هستند.

انتهای پیام
captcha