اجتماع مردمی 13 آبان در 800 شهر برگزار می‌شود / سردار سلامی؛ سخنران مراسم تهران
کد خبر: 4009904
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۱
حجت‌الاسلام اشجری در نشست خبری:

اجتماع مردمی 13 آبان در 800 شهر برگزار می‌شود / سردار سلامی؛ سخنران مراسم تهران

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در نشست خبری تشریح برنامه‌های یوم‌الله 13 آبان، با بیان اینکه اجتماع مردمی و ضد استکباری مراسم 13آبان، با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در بیش از 800 شهر کشور و به صورت همزمان در ساعت 10 صبح روز پنجشنبه برگزار می‌شود، از سخنرانی فرمانده کل سپاه در مراسم تهران خبر داد.

به گزارش ایکنا نشست خبری تشریح برنامه‌های یوم‌الله 13 آبان صبح امروز، سه‌شنبه 11 آبان، با سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین مجتبی اشجری، قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، در محل این شورا برگزار شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین اشجری در ابتدای این نشست با اشاره به آیه ۵ سوره «ابراهیم» گفت: روزهایی است که به بیان قرآن روزهای برجسته و دارای ویژگی و مانایی است که این روزها در قرآن تعبیر به «ایام الله» شده است.


اینجا ببینید!


وی افزود: در تاریخ انقلاب اسلامی نیز روزهای پرخاطره‌ای وجود دارد که هیچ‌گاه فراموش نمی‌شود و یکی از این روزها یوم‌الله ۱۳ آبان است که روز تجلی غیرت انقلابی و ابراز خشم ملت بزرگ ایران اسلامی از سیاست‌های ظالمانه استکبار جهانی است.

حجت‌الاسلام اشجری تصریح کرد: شعار کوبنده و ضد استکباری «مرگ بر آمریکا» به عنوان محوری‌ترین و اصلی‌ترین شعار این مراسم در سال‌های گذشته و به ویژه در مراسم امسال طنین‌انداز می‌شود.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بیان کرد: سردمداران استکبار و آمریکا بدانند خشم مقدس ملت ایران با سردادن شعار «مرگ بر امریکا» دوباره تجلی می‌یابد. بی‌تردید ۱۳ آبان یکی از مهم‌ترین و سرنوشت‌سازترین روزهای تاریخ انقلاب اسلامی در تاریخ معاصر است.

وی افزود: 13 آبان روزی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی از آن به عنوان روز تجلی دوباره آزادگی و شجاعت و غیرت انقلابی در ملت مسلمان نام بردند. مردم بصیر و استکبارستیز ایران اسلامی همچنان آمریکا را شیطان بزرگ و دشمن شماره یک خود می‌دانند و روز 13 آبان روز نمایش خشم مقدس مردم ایران و روز تجلی اقتدار جوانان ایران در برابر توطئه‌های شوم و نقشه‌های پلید استکباراست که انشالله امسال با حضور مردم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

اشجری اظهار کرد: این روز یادآور سه واقعه مهم تاریخی، یعنی تبعيد امام خميني(ره) به تركيه در سیزدهم آبان 1343، شهادت بیش از 60 تن از دانش‌آموزان در سیزدهم آبان 1357 در مقابل دانشگاه تهران به دست رژیم منحوس پهلوی و تسخير سفارت آمريكا به عنوان لانه جاسوسی آمریکا در سیزدهم آبان 1358 است. اگرچه 13 آبان در همان سال‌های اوایل پیروی انقلاب اسلامی با نام روز دانش‌آموز نامگذاری شد اما به خاطر ماهیت مشترک این سه واقعه تاریخی، حسب مصوبه مجلس سوم شورای سلامی این روز با نام روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نام گرفت.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بیان کرد: می‌توان گفت با اقدام شجاعانه دانشجویان پیرو خط امام(ره) ابهت پوشالی آمریکا شکسته شد و ماهیت چهره‌های لیبرال در کشور افشا شد و روحیه بیداری، هوشیاری، وحدت و همبستگی در امت دمیده شد.

وی با اشاره به ریشه قرآنی واژه استکبار گفت: این واژه در ادبیات سیاسی انقلاب اسلامی نیز وارد شد و انسان مسلمان نمی‌تواند در برابر طاغوت و مستکبر بی تفاوت و بی‌توجه باشد. بنابراین هر انسان مسلمان و هر انسان آزاده هیچگاه زیر بار زور و ظلم نخواهد رفت. این واژه برگرفته از قرآن در ادبیات نظام اسلامی جا پیدا کرده و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در واقع روز استکبارشناسی است. در واقع لازمه استکبارستیزی، استکبارشناسی است.

اشجری ادامه داد: ستاد بزرگداشت روز ملی مبارزه با استکبار جهانی 5 هدف را دنبال می‌کند؛ 1) برگزاری باشکوه مراسم روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و تاکید بر همیشگی بودن مبارزه ملت ایران با استکبار و سلطه به عنوان رمز عزت و اقتدار و پیشرفت و سعادت ملت ایران. 2) ارتقاء آگاهی و شناخت مردم به ویژه نسل جوان نسبت به توطئه‌ها و سیاست‌های خصمانه آمریکا برای مقابله با انقلاب اسلامی به ویژه سیاست‌های جدید این کشور در مقابل جمهوری اسلامی ایران و تبیین چرایی شعار استراتژیک «مرگ بر آمریکا».3) تبیین ستیزه‌گری با استکبار و اینکه عین عقلانیّت است و معرفی رژیم آمریکا به عنوان مصداق کامل استکبار و جامع بسیاری از ضررها و شیطنت‌ها و جنگ‌افروزی‌ها، دارای ماهیت تروریستی و تروریست‌پروری و مداخله‌گری و انحصارطلبی. 4) تبیین اندیشه‌های امام راحل و مقام معظم رهبری مدظله العالی در مورد ماهیت سلطه‌جویانه آمریکا و جبهه جهانی استکبار و آگاهی‌بخشی در خصوص اقدامات و جنایات آمریکا در منطقه و جهان بویژه بحران‌آفرینی در کشورهای مسلمان. 5) تجلیل از دانشجویان و دانش‌آموزان به عنوان پیشگامان حرکت‌های انقلابی در رخدادهای 13 آبان.

حجت‌الاسلام اشجری با بیان اینکه مراسم امسال به واسطه تلاش دولت سیزدهم برای واکسیناسیون عمومی به شکل اجتماع مردمی انجام می‌شود، گفت: شعار محوری روز ملی مبارزه با استکبار جهانی «ایستادگی و مقاومت ملت ایران، رمز افول سلطه استکباری آمریکا» است.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ابراز کرد: این ستاد که در دفتر مرکزی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شکل می‌گیرد به تبع آن در همه شهرستان‌ها و مراکز استان‌ها نیز شکل گرفته است و مجموع برنامه‌های جمع‌آوری شده حول دو محور تبیینی و میدانی است.

وی بیان کرد: امسال بیش از 400 هزار نشست روشنگری و بصیرتی با موضوع استکبارستیزی در فضای مجازی و حقیقی برگزار می‌شود و فرهنگیان و به ویژه دانش‌آموزان بخش اعظمی از مخاطبان ما را در این نشست‌های روشنگری شکل می‌دهند. بسیج دانش‌اموزی و اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی برای این روز برنامه‌های متعددی را تدارک دیده‌اند که عمده آنها با نگاه تبیینی است. برگزاری نشست‌های تبیینی و تحلیلی با موضوع استکبارستیزی به صورت مجازی و حضوری در سراسر کشور انجام می‌شود.

اشجری اظهار کرد: برنامه دیگر برگزاری نشست‌های تخصصی بصیرتی استکبارستزی براساس مبانی قرآن کریم است که از جمله آنها برپایی نشست تخصصی بصیرتی استکبارستیزی بر اساس مبانی قرآن کریم با حضور رحیم پور ازغدی در روز چهارشنبه 12 آبان ساعت 9 صبح در محل سازمان دارالقرآن الکریم است و برنامه دیگر نشست ضد استکباری در بیت شریف حضرت امام خمینی(ره) در قم، روز پنجشنبه سیزدهم آبان ساعت 4 بعدازظهر با سخنرانی آیت‌الله مقتدایی است.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بیان کرد: همچنین بیش از 150 محفل ادبی و شب شعر در مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها با حضور هنرمندان و شاعران انقلابی برگزار می‌شود. برپایی 140 یادواره شهدای دانش آموز در سطح کشور و استمرار طرح لاله های روشن با مساعدت و همکاری بنیاد شهید وامور ایثارگران و وزارت آموزش و پرورش از دیگر برنامه‌های این روز است.

وی اضافه کرد: پویش روز ملی مبارزه با استکبار جهانی به آدرس اینترنتی 13 aban.ccoip .ir برگزار می‌شود که ملت بزرگ ایران می‌توانند در آن شرکت کرده و اعلام انزجار خود را از استکبار جهانی به نمایش بگذارند و شعار مورد نظر خود را انتخاب کنند و پس از پایان اجتماع روز 13 آبان، قطعنامه سراسری مراسم روز 13 آبان را تأیید کنند.

اشجری اظهار کرد: راه اندازی پویش ساخت دست سازه با موضوعات استکبارستیزی در فضای مجازی، برگزاری نشست بصيرتي ويژه طلاب و روحانيون با موضوع دستاوردهای 13 آبان، اجرای 10 تریبون آزاد در میادین اصلی مراکز استانها و شهرستانهای برخوردار از بافت جمعیتی شیعه و سنی، برپایی نشست های تخصصی با حضور فعالان فرهنگی، سیاسی و اجتماعی اهل سنت در استانهای اهل سنت کشور، برگزاری 50 ميزگرد سياسي و نشست‌های تخصصی به صورت پخش از طريق فضای مجازی با محوريت بزرگداشت يوم الله 13 آبان ماه ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان با همکاری بسیج دانشجویی بسیج دانش آموزی و اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزی، اجرای 117 برنامه فرهنگی هنری در قالب های مجازی وحقیقی در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، برپایی همایش فهمیده های انقلاب، برگزاری مسابقه کتابخوانی آمریکا شیطان بزرگ از کتاب نیمکت های پاییزی، برگزاری ویژه‌برنامه‌های تبیینی با دعوت از سخنوران انقلابی در مساجد و بقاع متبرکه برگزیده استان‌ها و برپایی نشست‌ها، سخنرانی‌ها، حلقه‌های معرفت، نشست‌های سیاسی، مسابقات فرهنگی، نمایشگاه در سطح بسیج و سپاه انصارالمهدی از جمله برنامه‌های این روز است.

وی ادامه داد: معرفی بیش از 490 شهید دانش‌آموز، انتشار زندگی نامه، وصیتنامه‌ها و خاطرات آنها و دیدار با خانواده‌های شهدا و مصاحبه با والدین شهدای دانش‌آموز و تبیین نقش دانش‌آموزان در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و انتشار در فضای مجازی یکی دیگر از برنامه‌های مربوط به یوم الله 13 آبان است.

اشجری درخصوص برنامه‌های میدانی نیز گفت: برنامه‌های تبیینی مقدمه‌ای برای برنامه‌ میدانی است و دراین راستا می‌توانیم الگوی خوبی از دهه اول محرم بگیرم که از روز اول محرم تا هشتم محرم برنامه‌های فراوان تبیینی برگزار می‌شود تا در وز 9 و 10 محرم برنامه‌های میدانی به نمایش گذاشته شود. هفته استکبارستیزی و دهه فجر نیز باید اینگونه برگزار شود. لذا از 5 تا 13 آبان، هفته استکبارستیزی، برنامه‌ها به سوی 13 آبان هدایت می‌شود که اصل کار اجتماع باشکوه مردم در روز 13 آبان است.

وی اعلام کرد که اجتماع مردمی و ضد استکباری مراسم 13آبان، با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در بیش از 800 شهر کشور و به صورت همزمان در ساعت 10 صبح روز پنجشنبه 13 آبان در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

به گفته قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در هیچ نقطه از کشور راهپیمایی نداریم و مراسم به شکل اجتماع باشکوه در فضاهای غیر مسقف با رعایت توصیه های بهداشتی برگزار می‌شود و انشالله مردم ما حماسه بزرگی را در این روز خلق می‌کنند.

وی بیان کرد: ویژه برنامه زنگ استکبارستیزی با توجه به تعطیلی ندارس در روز 13 آبان، ساعت 8:30 12 آبان در بیش از 110 هزار مدرسه در سراسر کشور انجام می‌شود و در تهران نیز این برنامه توسط سرپرست وزارت آموزش و پرورش در دبیرستان پسرانه شهید کدخدایی واقع در میدان پاستور برگزار می‌شود و زنگ استکبارستیزی نواخته خواهد شد. 

بنابراعلام قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خطبه‌های نماز جمعه در 7 و 14 آبان توسط ائمه جمعه سراسر کشور به مسئله استکبارستیزی در بیش از 800 شهر کشور اختصاص دارد.

وی اضافه کرد: این مراسم در تهران در مقابل لانه جاسوسی سابق آمریکا برگزار می‌شود و سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه، سخنران ویژه مراسم است.

براساس اعلام حجت‌الاسلام اشجری، مراسم تهران همراه با اجرای برنامه‌هایی چون مداحی حماسی، اجرای گروه‌های سرود دانش‌آموزی و رزم‌نوازان دژبان ارتش جمهوری اسلامی ایران، قرائت بیانه دانشجویی و دانش‌آموزی و قرائت قطعنامه و ... خواهد بود و مراسم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و با فاصله‌گذاری اجتماعی به صورت چینش صندلی‌ها برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد: همچنین ۳۵۰۰ خبرنگار، عکاس و فیلمبردار این مراسم را در سراسر کشور پوشش خبری می‌دهند و در تهران نیز ۱۱۰ خبرنگار و عکاس خارجی و بیش از ۵۰۰ خبرنگار، عکاس و فیلمبردار داخلی به پوشش خبری این مراسم می‌پردازند.

اشجری بیان کرد: حضور یکپارچه خانواده‌ معظم شهدا، به ویژه شهدای هسته‌ای، مدافعان حرم، مدافعان سلامت، جانبازان و ایثارگران و اقشار مختلف مردم، تشکل‌های دانش‌آموزی و دانشجویی در مراسم یوم‌الله 13 آبان به وضوح مشهود خواهد بود.  

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در پایان اظهار کرد:‌ امیدواریم مردم به منزله عاملان خلق و علت موجده انقلاب اسلامی که همچنان موجب بقای انقلاب اسلامی هستند در یوم‌الله 13 آبان حماسه درخشان دیگری را خلق کنند تا در تاریخ انقلاب اسلامی ثبت شود. همه دوربین‌ها این صحنه حضور را ثبت خواهند کرد و در این روز خواهیم دید مردم علیرغم همه سختی‌های معیشتی و تهدیدهای ناجوانمردانه دشمن و همه مشکلات زندگی، برگ زرین دیگری را در تاریخ انقلاب اسلامی ثبت می‌کنند.   

انتهای پیام
captcha