مرجعیت عراق هرگونه دخالت در انتخابات را رد کرد
کد خبر: 4010124
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۵

مرجعیت عراق هرگونه دخالت در انتخابات را رد کرد

یک منبع رسمی در دفتر آیت‌الله سیستانی در نجف اعلام کرد: مقام مرجعیت در هیچ جلسه، گفت‌وگو، تماس و رایزنی در خصوص انعقاد ائتلاف‌های سیاسی و تشکیل دولت بعدی طرف بحث نیست.

به گزارش ایکنا به نقل از المیادین، به گفته این منبع، اخباری که از سوی برخی احزاب و نهادها در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود، مطلقاً مبنایی ندارد.

هم‌زمان مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر در جلسه امروز هیئت دولت گفت: دولت متعهد شده است به وعده‌هایی که به مردم به ویژه در زمینه انتخابات و تحقق عدالت و اصلاحات اقتصادی داده، عمل کند.

پیش‌ازاین مقتدی صدر، رهبر جنبش صدر در عراق خواستار تشکیل دولت اکثریت ملی شده بود.

صدر تصریح کرد که اختلافات سیاسی با جناح‌های مختلف تنها در موضوع اصلاحات داخلی و خارجی و بحث تفاوت میهن‌پرستی و وابستگی است.

وی افزود: ما با کسی در زمینه وطن‌دوستی اختلافی نداریم و معتقدم اولین کاری که در آینده برای وطن باید انجام شود، حکومت اکثریت ملی است.

کمیسیون انتخابات در عراق تأیید کرده بود که تاکنون هیچ تغییری در نتایج یا تقلب در عملیات بازشماری و مرتب‌سازی بیش از چهارده هزار صندوق شامل 25 درصد از کل صندوق‌های سراسر عراق را شامل می‌شود، اثبات نشده است.

تظاهرات در عراق با رد نتایج انتخابات عراق ادامه دارد و کمیته مقدماتی تظاهرات که نتایج انتخابات پارلمانی عراق را رد می‌کند، خواستار اتخاذ مکانیسم دستی شمارش و مرتب‌سازی در تمام انتخابات‌های آینده تا زمان بررسی قانون فعلی انتخابات شد.

انتهای پیام
captcha