بازگشت تروریسم به عراق حاکی از وضع نامناسب سیاسی در کشور است
کد خبر: 4019564
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۸
مقتدی صدر:

بازگشت تروریسم به عراق حاکی از وضع نامناسب سیاسی در کشور است

رهبر جریان صدر بازگشت تروریسم داعش در مخمور و انفجارهای بصره را نشان‌دهنده اوضاع بد سیاسی در کشور دانست و بر عزم این جریان در مبارزه با فساد تأکید کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری عراق، وی در توییتی در صفحه اختصاصی خود بازگشت تروریسم به نمایندگی از داعش در منطقه مخمور و بمب‌گذاری‌های اخیر در بصره را حاکی از بدتر شدن وضعیت سیاسی و توسل بیشتر به خشونت دانست.

وی این اقدام را ناشی از مقاصد سیاسی برخی از افراد دانست که به دلیل کسب کرسی‌های قدرت، امنیت مردم و کشور را به خطر می‌اندازند و در سخنانی که می‌توان آن را نشان‌دهندۀ تنش سیاسی میان جریان صدر و برخی از مهم‌ترین گروه‌های شیعی دانست، تأکید خود بر حصر سلاح در دست دولت را به دلیل جلوگیری از چنین وضعیتی معرفی کرد. وی مدعی شد که برخی از شبه‌نظامیان به بهانه مقاومت یا امور دیگر سلاح خود را کنار نمی‌گذارند. این در حالی است که گروه‌های مقاومت عراق در خط مقدم مبارزه با گروه‌های تروریستی به ویژه داعش قرار دارند.

صدر وضعیت کنونی عراق و این شرایط را نشان‌دهندۀ رواج فساد و نفوذ آن در جای‌جای کشور دانست و تأکید کرد که این شرایط عزم این جریان را در مبازره با فساد از هر نوع و از جانب هر فرد و گروهی افزایش خواهد داد.

وی در پایان از مقامات مسئول خواست تا حقیقت اقدامات تروریستی اخیر و سایر اقدامات را کشف کرده و همچنین برای شهدای این حوادث طلب رحمت و برای مجروحان نیز تقاضای شفای عاجل کرد.

انتهای پیام
captcha