احداث گلخانه از سوی مجمع مدارس دانشجویی قرآن و عترت
کد خبر: 4010935
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۱
با هدف تولید نهال رایگان در سیستان و بلوچستان انجام شد؛

احداث گلخانه از سوی مجمع مدارس دانشجویی قرآن و عترت

گلخانه و نهالستان در سیستان و بلوچستان با هدف تولید نهال رایگان برای روستاییان از سوی کارگروه مناطق محروم مجمع مدارس دانشجویی قرآن و عترت دانشگاه تهران احداث شد.

گلخانهبه گزارش ایکنا، گلخانه و نهالستان به‌منظور فراهم شدن امکان تولید نهال در منطقه‌ای از استان سیستان و بلوچستان از سوی کارگروه مناطق محروم مجمع مدارس دانشجویی قرآن و عترت دانشگاه تهران احداث شد.

پس از اجرای موفق طرح تهیه و توزیع و کاشت نهال‌های مثمر که بعد از بررسی‌های علمی در دو مرحله به تعداد 10 هزار و 16 هزار نهال در استان سیستان و بلوچستان انجام شد، پروژه ساخت این مرکز تولید نهال به همت مجری بومی طرح و خیرین با اعتبار 500 میلیون ریال میسر شد و به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

این نهالستان که در بخش هامون سیستان تأسیس شده، با استفاده از تجارب قبلی کاشت نهال و نظرات اساتید گیاه‌شناسی دانشگاه تهران، بخشی از نیاز به نهال مثمر را تأمین خواهد کرد.

در این مرحله با تولید نهال طبق مشورت متخصصان و تأمین ملزومات لازم همچون بذر مناسب، قرار است در حدود پنج هزار نهال مثمر از گونه‌های مطابق با اقلیم منطقه همچون انار، انگور، عناب، پسته، سنجد و درخت مورینگا(بذرهای دارای روغن) تولید شود تا در ازای وام اختصاص یافته برای ساخت این گلخانه و به‌صورت رایگان بین روستاهای محروم مستعد برای کاشت، توزیع شود.

یکی از اهداف اجرای این طرح، ایجاد الگوی کارآفرینی در سایر روستاها و کاشت درختان و احیای اقلیم و ایجاد حیات بین مردم است.

انتهای پیام
captcha