شیخ نعیم قاسم: لبنان سرسپرده بیگانه نمی‌شود/ریاض دست از دخالت بردارد
کد خبر: 4012283
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۳

شیخ نعیم قاسم: لبنان سرسپرده بیگانه نمی‌شود/ریاض دست از دخالت بردارد

معاون دبیر کل حزب الله با تأکید بر اینکه لبنان هرگز سرسپردگی به بیگانگان را نمی‌پذیرد از عربستان سعودی خواست از دخالت در امور داخلی لبنان دست بردارد.

به گزارش ایکنا به نقل از المنار، شیخ نعیم قاسم، معاون دبیر کل حزب الله لبنان در مراسم جشن فارغ التحصیلی دانش‌آموزان مدارس امام مهدی(عج) این کشور تأکید کرد که لبنان کشوری مستقل است که سرسپردگی به بیگانگان را نمی‌پذیرد.

شیخ قاسم در آستانه روز شهید در لبنان این روز را نماد مقاومت توصیف کرد و گفت: موفقیت‌ها و پیروزی‌های این مقاومت، ابهت اسرائیل را در هم شکست، چهره منطقه را تغییر داد و دنیای استکبار را سردرگم کرد و آن را به استفاده از سلاح‌های اضافی برای مقابله با ما واداشت.

او افزود: این مقاومت در جنگ ژوئیه 2006 و  در جنگ سوریه که از سال 2011 آغاز شد مانع طرح خاورمیانه جدید شده است.

حزب‌الله روز شهادت احمد قصیر را روز شهید نامگذاری کرده است. قصیر در روز ۲۰ آبان ۱۳۶۱ شمسی با خودروی خود که پر از مواد منفجره بود به یکی از ساختمان‌های نظامی ارتش رژیم صهیونیستی حمله کرد. ۱۴۱ افسر و سرباز اسرائیلی در این حمله کشته و ده‌ها نفر دیگر مجروح یا مفقود شدند.

معاون حزب‌الله درباره تنش در روابط کشورش با عربستان سعودی نیز گفت: این ریاض است که مشکل تراشی کرده و ما هیچ خواسته‌‌ای از آن نداریم جز اینکه از دخالت در امور داخلی ما دست بردارد.

شیخ قاسم درباره تیراندازی در منطقه «الطیونه» بیروت به سمت طرفداران جنبش‌های امل و حزب الله گفت که این دو جنبش با خویشتن‌داری کشور را از رفتن به سمت آیند‌ه‌ای نامعلوم نجات دادند و دستگاه قضایی باید عادلانه و شفاف و به دور از فشارها بر روی این قضیه کار کند.

انتهای پیام
captcha