یازدهمین جلسه ارتقاء قاریان ممتاز قرآن کریم برگزار شد + عکس و فیلم
کد خبر: 4012351
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۶
با یاد هوشنگ یاری

یازدهمین جلسه ارتقاء قاریان ممتاز قرآن کریم برگزار شد + عکس و فیلم

یازدهمین جلسه از سیزدهمین دوره ارتقاء قاریان ممتاز قرآن کریم، با یاد و خاطره مرحوم هوشنگ یاری قاری پیشکسوت استان کرمانشاه برگزار شد و طی آن تلاوت داود کریمی از نظر کارشناسان با کسب نصاب لازم به عنوان تلاوت منتخب این جلسه معرفی شد.

به گزارش ایکنا، یازدهمین جلسه از سیزدهمین دوره ارتقاء قاریان ممتاز قرآن کریم، چهارشنبه ١٩ آبان ماه از ساعت ۱۸ تا ٢٠ به صورت نیمه حضوری و با برقراری ارتباط دوسویه و برخط تصویری با قاریان شرکت‌کننده، به میزبانی شورای عالی قرآن برگزار شد.
در این جلسه ارتقاء که با دبیری محمودرضا بیژنی اول، قاری ممتاز کشورمان همراه بود، محمد عباسی و کریم دولتی از استادان و داوران بین المللی و حمید رحیمی به‌عنوان کمک کارشناس، به ارائه نکات فنی و مفاهیمی و تحلیل قرائت قاریان پرداختند.
در طلیعه این برنامه، یاد و خاطره هوشنگ یاری قاری پیشکسوت استان کرمانشاه، در ارتباط مجازی با برادر بزرگ وی گرامی داشته شد.
حسین یاری با اشاره به این که مرحوم برادرم را از زمانی که هفت هشت سال بیشتر نداشت با خودم به جلسات قرآن کرمانشاه می‌بردم، گفت: وی در ابتدای کار تلاوت، قرآن را به سبک استاد عبدالباسط به زیبایی تقلید می‌کرد.
برادر مرحوم یاری ادامه داد: حاج هوشنگ در جوانی، گاهی از کرمانشاه به تهران می‌آمد و در جلسه اساتید شرکت می‌کرد. خوش‌خلقی، سختکوشی، ادب قرآنی، احسان به پدر و مادر و گره‌گشایی از مشکلات دیگران، ازجمله ویژگی‌های بارز شخصیتی ایشان بود. مرحوم برادرم در کنار اینکه قاری برجسته بود، نقاش خوب و خوش‌نویس ممتازی هم بود. بعد از فوت برادرم از همسرش شنیدم که حاج هوشنگ مقید به نافله شب بود و بر قرائت زیارت عاشورا مداومت داشت.
پس از این بخش ازجلسه، داود کریمی از تهران به صورت حضوری و ابوالفضل قدرتی از خراسان شمالی و مهدی خدیوی از چهارمحال و بختیاری با پخش تلاوت تصویری، قاریانی بودند که هرسه نفر آیات ۱۰۲ تا ۱۰۸ سوره آل عمران را از حفظ تلاوت کردند.
بر اساس این گزارش، تلاوت داود کریمی از نظر کارشناسان با کسب نصاب لازم به عنوان تلاوت منتخب یازدهمین جلسه ارتقاء معرفی شد.
پایان بخش این جلسه، قرائت دعای ختم قرآن توسط مهدی کرامتی‌زاده قاری ممتاز تهرانی بود.
سیزدهمین دوره جلسات ارتقاء شورای عالی قرآن، روز‌های چهارشنبه به صورت هفته در میان، بعد از اذان مغرب برگزار می‌شود و فیلم کامل جلسات با فاصله چند روز در صفحه مجازی شورا در تارنمای آپارات بارگذاری می‌شود.
انتهای پیام
captcha