تجلیل حماس از موضع الجزایر در برابر عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی
کد خبر: 4012693
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۳

تجلیل حماس از موضع الجزایر در برابر عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی

رئیس شاخه سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) در خارج، از سخنان وزیر خارجه الجزایر درباره عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی استقبال کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از روسیاالیوم، سامی ابوزهری، رئیس شاخه سیاسی جنبش حماس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: ما در جنبش حماس از اظهارات رمطان لعمامره، وزیر خارجه الجزایر که در جریان آن از تلاش‌های جدید در منطقه برای عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر انتقاد کرده و بر مخالفت قاطع کشورش با هرگونه عادی‌سازی روابط با این رژیم تأکید کرده بود، تشکر و قدردانی می‌کنیم.

سامی ابوزهری در ادامه افزود: ما در جنبش حماس نسبت به اینگونه اظهارات الجزایری افتخار کرده و حمایت خود را از آن اعلام می‌کنیم چرا که این اظهارات مانعی بر سر راه تلاش‌ها برای امتداد اشغالگری در منطقه عربی به ویژه در آفریقا ایجاد می‌کند.

پیش‌تر وزیر خارجه الجزایر در سخنانی اظهار کرد: الجزایر از کشورهای عربی می‌خواهد که به جای کمک به رژیم اشغالگر اسرائیل برای گسترش نفوذ به سرزمین‌های عربی دیگر، از ملت فلسطین حمایت کنند.

وی گفت: وعده‌های برخی از سیاستمداران لیبیایی برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل غیر مسئولانه است. لعمامره همچنین تصریح کرد، این اقدام هیچ نقشی در برقراری صلح خاورمیانه و ثبات منطقه ندارد و در خدمت آنها نیست.

الجزایر از نظر تاریخی همواره بر حمایت از آرمان فلسطین تأکید داشته و این موضوع به یکی از ویژگی‌های این کشور از ابتدای استقلال آن از فرانسه تبدیل شده است.

انتهای پیام
captcha