سند آمایش سرزمینی البرز تهیه شود
کد خبر: 4012828
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۲
امام‌جمعه کرج:

سند آمایش سرزمینی البرز تهیه شود

امام‌جمعه کرج گفت: یکی از اقداماتی که استاندار البرز باید مدنظر قرار دهد تهیه سند آمایش سرزمینی براساس داده‌ها و اطلاعات دقیق است.

دیدار امام جمعه کرج با وزیر کشور

به گزارش ایکنا از البرز، آیت‌الله سیدمحمد مهدی حسینی‌همدانی، امام‌جمعه کرج، امروز، 22 آبان‌ماه در دیدار با وزیر کشور، اظهار کرد: استان البرز همیشه زیر سایه تهران بوده و نتوانسته زیرساخت‌های لازم را برای استان‌ شدن دریافت کند و از طرفی از ابتدای تأسیس این استان نیز سهم البرز بعد از تبدیل به استان دریافت نشد.

وی با بیان اینکه برای تهیه سند آمایش سرزمینی باید کار جدی و جهادی انجام شود، افزود: استان البرز مسائل زیادی دارد که نیاز به رسیدگی است و وجود حدود یک میلیون نفر حاشیه نشین این استان یکی از موارد مهم و قابل توجه است.

این مسئول با تأکید بر اینکه مشکلات حاشیه‌نشینی با برنامه‌ریزی و پیگیری حل‌شدنی است، گفت: استان البرز آورده و ظرفیت بسیار خوبی در حوزه‌های مختلف دارد ولی در برخی از موارد از استان‌های ضعیف کشور هم عقب‌تر هستیم.

امام‌جمعه کرج با اشاره به اینکه فقط شهرستان فردیس تقریبا به اندازه یک استان جمعیت دارد، لذا البرز نیازمند نگاه ویژه دولت در رفع محرومیت‌هاست، گفت: امیدواریم با مساعدت مسئولان وضعیت استان بهتر شود.

یادآور می‌شود، وزیر کشور در ابتدای حضور خود در استان البرز، در گلزار شهدای آستان مقدس امامزاده حسن(ع) کرج حضور یافت و ضمن ادای احترام به ساحت امامزاده حسن(ع) با آرمان شهدای مدافع حرم و دفاع مقدس تجدید عهد و پیمان کرد.

انتهای پیام
captcha