انتشار ترجمه اردو «نظریه سیاسی اسلام» در هندوستان
کد خبر: 4013067
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۲

انتشار ترجمه اردو «نظریه سیاسی اسلام» در هندوستان

کتاب «نظریه سیاسی اسلام» اثر آیت‌الله مصباح یزدی(ره) به همت مجمع جهانی اهل بیت(ع) به زبان اردو در کشور هندوستان منتشر شد.

انتشار ترجمه اردو «نظریه سیاسی اسلام» در هندوستانبه گزارش ایکنا، اثر حاضر نگاهی به نگرش اسلام به قانون و قانون‌گذاری در حیطه اندیشه‌های سیاسی آن دارد. این کتاب حاصل سلسله گفت‌وگوهای نویسنده در سخنرانی‌های پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران درباره موضوع نظریه سیاسی اسلام است که عناوین فصل‌های بیست و سه‌گانه آن، نشان از دامنه مباحثی است که در حوزه مسائل سیاسی اسلام به آن‌ها پرداخته شده است.

بنا به اعلام مجمع جهانی اهل بیت(ع)؛ در ابتدای این اثر، درباره جایگاه عناصری مانند سیاست، آزادی، ساختار حکومت، دموکراسی و قوانین در نظام دینی بحث و در ادامه، به گونه بنیادین، تفاوت نگاه اسلام و غرب به ارزش‌ها و قوانین، ارزیابی و نگرش مادی غرب تبیین شده است.

نویسنده در پایان، مباحثی همچون ارتباط ربوبیت تشریعی با حاکمیت و قانون‌گذاری، ویژگی اسلام در حوزه سیاست و حکومت و بررسی اصل وحدت در انسانیت و تابعیت شهروندان را مطرح کرده است.

کتاب نظریه سیاسی اسلام از سوی حجت‌الاسلام مولانا اقبال حیدر حیدری در 395 صفحه به زبان اردو ترجمه شده و انتشارات مجمع جهانی اهل بیت(ع) با همکاری انتشارات ولایت این کتاب را در 1000 نسخه در کشور هندوستان منتشر کرده است.

مخاطبان برای دریافت حضوری کتاب مذکور می‌توانند به نشانی قم ـ بلوار جمهوری اسلامی ـ نبش کوچه ۶ مجمع جهانی اهل بیت(ع) مراجعه و یا برای دریافت غیر حضوری با شماره تماس ۰۲۵۳۲۱۳۱۳۰۷ تماس حاصل کنند.

انتهای پیام
captcha