انجمن علمای یمن: عربستان و امارات عامل جنایت تیرباران 10 اسیر کمیته‌های مردمی هستند
کد خبر: 4013555
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۸

انجمن علمای یمن: عربستان و امارات عامل جنایت تیرباران 10 اسیر کمیته‌های مردمی هستند

انجمن علمای یمن تأکید کرد، عربستان سعودی و امارات با پشتیبانی از مزدوران خود در یمن، عامل اصلی جنایت تیرباران 10 اسیر ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در ساحل غربی این کشور هستند.

به گزارش ایکنا، انجمن علمای یمن با صدور بیانیه‌ای، جنایت شنبه گذشته مزدوران ائتلاف سعودی در ساحل غربی یمن و تیرباران 10 نفر از اسرای یمنی و مثله کردن پیکرهای آنها را محکوم کرد.

انجمن علمای یمن گفت: جنایت اعدام اسرا با این وحشیگری و شیوه منفور داعشی کاملاً مغایر با دستورات قرآن و توصیه پیامبر به رحمت و احسان با اسرا است.

بر اساس این بیانیه، جنایت ارتکابی علیه اسرا، بیان آشکار پروژه خونین، گرایش داعشی و ایدئولوژی وهابی است که مزدوران ائتلاف سعودی و خائنین بر اساس آن پرورش یافته‌اند.

انجمن علمای یمن گفت: هرکسی که این جنایتکاران را رهبری می‌کند، در درجه اول مسئول جنایت است و همچنین اماراتی که بودجه این تیپ‌هایی که به دروغ العمالقه نامیده می‌شوند، تأمین می‌کند، شریک این جنایت است.

در این بیانیه آمده است: اگر بودجه امارات و عربستان و سکوت بین‌المللی و چراغ سبز آمریکا نبود، حتی یک جنایت در یمن رخ نمی‌داد.

انجمن علمای یمن تأکید کرد: تقویت وضعیت بسیج عمومی برای حمایت از جبهه‌ها، پاسخ عادلانه و انتخاب درست در مقابل این خطر و سبعیت علیه اسرا و مردم یمن است.

دولت نجات ملی یمن از ارسال یادداشت اعتراضی به سازمان ملل در خصوص این جنایت خبر داده و گفته که اعدام 10 اسیر یمنی تنها یک روز پس از سخنان سرکرده القاعده در یمن صورت گرفت که تأکید کرد، القاعده شریک تجاوز ائتلاف سعودی در چندین جبهه یمن است.

انتهای پیام
captcha