مقابله با متجاوزان مسئولیت انسانی و اخلاقی ماست
کد خبر: 4021832
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۴
رهبر انصارالله یمن در مراسم روز شهید:

مقابله با متجاوزان مسئولیت انسانی و اخلاقی ماست

سیدعبدالمالک بدرالدین الحوثی در سخنرانی خود به مناسبت روز بزرگداشت مقام شهید بر تداوم مقابله با متجاوزان به عنوان یک مسئولیت انسانی، اعتقادی و اخلاقی و جهاد مقدس تأکید کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از المسیره، سیدعبدالمالک الحوثی در سخنرانی امروز خود به مناسبت سالگرد شهید با اشاره به اینکه ادامه دفاع از ملت و آزادگی خود از هر لحاظ هدفی عادلانه و موضعی صحیح، حکیمانه و مشروع است، تصریح کرد: وضعیتی که در آن حیثیت خود را نادیده بگیریم و درهم شکستن و مصادره آزادگی خود را بپذیریم، پذیرش صلح نیست بلکه در واقع تسلیم است.

وی افزود: ما صلح را می‌پذیریم اما تسلیم را نمی‌پذیریم و برای رسیدن به این امر، ابتدا باید متجاوزان دست از تجاوزات خود بردارند و به محاصره و اشغال یمن پایان دهند.

الحوثی در ادامه تصریح کرد: مردم یمن متجاوز نیستند، بلکه این ائتلاف [سعودی] است که متجاوز است چرا که بدون هیچ حق و توجیهی به کشور ما تجاوز کرده‌ است.

رهبر انصارالله یمن با بیان اینکه خداوند نمی‌پذیرد که ما به تسلیم گردن نهیم و آزادگی و استقلال خود را واگذاریم، تأکید کرد: ملت ما تا زمانی که محاصره و اشغالگری باقی است، توافقی را نمی‌پذیرد.

الحوثی با اشاره به اینکه هر قدمی برای مقابله با ظلم و بردگی، آن‌چنان ارزشمند است که موجب سرافرازی و سربلندی انسان می‌شود، خاطرنشان کرد: شهدا گران‌بهاترین دارایی خویش را برای رضای خدا و پشتیبانی از مستضعفان و امت خود تقدیم خداوند کرده‌اند و این بالاترین هدیه در پیشگاه الهی به مردم ماست و خداوند نیز آن را پذیرفته است.

وی در ادامه افزود: نیروهای شیطانی و طاغوتی به ما اجازه نخواهند داد تا آزاد و مطابق خواسته خداوند زندگی کنیم و لذا ما که مشتاق آزادی و استقلال هستیم، باید همچنان در راه مقاومت حرکت کنیم، راهی که از روی ایمان خود برگزیده‌ایم.

رهبر انصارالله یمن با اشاره به اینکه مشکل دشمنان با ما این است که با تجاوز و کشتار خود و جنگ همه‌جانبه نظامی، اقتصادی، رسانه‌ای و فرهنگی به دنبال شکستن اراده ما هستند، تصریح کرد: مسلمانان در همه کشورهای خود با توطئه‌های نظامی، امنیتی و اقتصادی و جنگ نرم هدف دشمنان قرار گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه اسلام و ایمان این ملت را به سمت احساس مسئولیت و حرکت با جدیت تمام سوق می‌دهد، تأکید کرد: ما مصمم هستیم تا با روحیه انقلابی و جهادی راه خود را ادامه دهیم و مقدس بودن جایگاه کنونی خود را درک می‌کنیم.

عبدالمالک الحوثی خاطرنشان کرد: تجاوز به یمن به گواه همه، جنگی فاجعه‌بار و غم‌انگیز است که با هیچ معیار انسانی، ارزشی و اخلاقی توجیه‌پذیر نیست.

وی در ادامه تأکید کرد: ما بنا به قوانین بین‌المللی حق داریم تا در برابر تجاوز به کشور خود مقاومت کنیم.

رهبر انصارالله در پایان خطاب به متجاوزان گفت: همه دنیا امروز متفق‌القول هستند که هیچ نفعی در ادامه تجاوز شما به یمن وجود ندارد، شما در این تجاوز شکست خورده‌اید و به اهداف خود نخواهید رسید؛ تجمع امروز خود گواه این است که دستیابی به اهداف تجاوز غیرممکن شده است.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha