محکومیت تصمیم انگلیس درباره حماس از سوی تشکیلات خودگردان فلسطین
کد خبر: 4014609
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۸

محکومیت تصمیم انگلیس درباره حماس از سوی تشکیلات خودگردان فلسطین

تشکیلات خودگردان فلسطین تصمیم دولت انگلیس در قرار دادن نام جنبش حماس در فهرست سازمان‌های تروریستی را محکوم کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از روسیاالیوم، وزارت امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین امروز شنبه تصمیم دولت بریتانیا در قرار دادن نام  جنبش حماس در فهرست سازمان‌های تروریستی را محکوم کرد و آن را حمله غیرموجه به مردم فلسطین توصیف کرد.

وزارت امور خارجه تشکیلات در بیانیه‌ای اعلام کرد که دولت انگلیس با این تصمیم، در راه دستیابی به صلح و تلاش‌ها برای تحکیم آتش بس و بازسازی نوار غزه مانع‌تراشی می‌کند.

در این بیانیه آمده است: متأسفانه این تصمیم بریتانیا یک هفته پس از آن است که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از همتای بریتانیایی خود در حاشیه اجلاس آب و هوایی گلاسکو درخواست کرد در سفر خود به واشنگتن حماس را به عنوان یک سازمان تروریستی معرفی کند.

در این بیانیه با یادآوری اینکه وی همان وزیری است که در سال‌های گذشته بدون کسب موافقت دولت خود از شهرک‌های جولان اشغالی بازدید کرده، آمده است: این اقدام، انعکاس یک تغییر خطرناک در سیاست سنتی بریتانیا در قبال مناقشه فلسطین و اسرائیل، با اتخاذ مواضع اسرائیل به توجیهات و بهانه‌های نادرست است.

وزارت امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین از دولت انگلیس خواست تا سیاست استانداردهای دوگانه را متوقف کند و فوراً این تصمیم را پس بگیرد و هشدار داد که آثار و پیامدهای این تصمیم را بر روابط دوجانبه فلسطین و انگلیس بررسی خواهد کرد. 

روز جمعه، پریتی پاتل، وزیر کشور بریتانیا اعلام کرد که اقداماتی را برای ممنوع کردن کل جنبش حماس در بریتانیا به عنوان یک «سازمان تروریستی» انجام داده است. این اقدام انگلیس با استقبال اشغالگران اسرائیلی همراه بوده است. 

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) و جنبش جهاد اسلامی فلسطین با صدور بیانیه‌‌های جداگانه تصمیم انگلیس مبنی بر قرار دادن نام جنبش حماس در لیست تروریسم را محکوم کردند.

انتهای پیام
captcha