بیانیه مطبوعاتی اسماعیل هنیه در محکومیت تصمیم انگلیس
کد خبر: 4014798
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۸

بیانیه مطبوعاتی اسماعیل هنیه در محکومیت تصمیم انگلیس

اسماعیل هنیه در بیانیه‌ای، تصمیم انگلیس در قبال حماس را محکوم و بر بیهودگی آن و تلاش برای بی‌اثر کردن چنین تصمیم تأکید کرد. او همچنین این اقدام را حمله به مردم فلسطین و همراهی با اشغالگران دانست؛ از طرفی سفارت دولت فلسطین در تهران نیز این تصمیم دولت انگلیس را شدیداً محکوم کرده است.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حماس، رئیس دفتر سیاسی این جنبش با تصریح بر اینکه تصمیم پریتی پاتل، وزیر کشور بریتانیا، مبنی بر اینکه حماس را یک سازمان «تروریستی» می‌داند، حمله‌ای جدید به ملت ما و حقوق آن‌هاست، این اقدام را محکوم و تأسف‌بار خواند و آن را بیانگر تعصب نسبت به اشغالگران صهیونیستی و همراهی با جنایت‌های آن‌ها برای جرم‌انگاری مبارزه مردم فلسطین توصیف کرد. هنیه استدلال انگلیس برای این اقدام مبنی بر رفع نگرانی‌های جامعه یهودی خود را نادرست خواند.

وی با تأکید بر اینکه ما این تصمیم را بی‌فایده و فاقد تأثیری بر جنبش، مبارزات و مردم خود می‌دانیم تصریح کرد که این اقدام ما را از ادامه دفاع از ملت خود و حقوق آن‌ها با تمام ابزارهای مشروع و مقاومت همه‌جانبه به منظور دستیابی به آزادی، بازگشت و استقلال باز نمی‌دارد.

اسماعیل هنیه تصریح کرد که مقاومت مردم فلسطین و گردآمدن آن‌ها حول نیروهای مبارز ملی خود کافی است تا تمام تصمیماتی را رد کنند که بر حقوق مسلم آن‌ها از جمله حق مقاومت در برابر اشغالگری تأثیر می‌گذارد و مشروعیت حماس نیز از نشأت گرفته از ملت ما، امت ما، آزادگان جهان و مبارزات ملی ماست و این تصمیمات که رنگی سیاسی و انتخاباتی و با جانبداری از اشغالگران اتخاذ می‌شود، هیچ جایگاهی در بین مردم، آزادگان و نخبگان نخواهد داشت و نمی‌توانند مانع همدردی فزاینده مردمی با آرمان فلسطین را در جامعه بریتانیا و به طور کلی در غرب شود.

وی در پایان تأکید کرد که ما این تصمیم را که در سالگرد جنایت شوم تاریخی اعلامیه بالفور صادر شد، محکوم می‌کنیم، جنایتی که بریتانیا باید به خاطر آن از مردم فلسطین و از تمام جهان عذرخواهی می‌کرد و به جای تجدید همسویی با اسرائیل، از همنوایی با آن دست بردارد. و همچنین تصریح کرد که ما به همه آزادگان در سطح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی درود می‌فرستیم  که با رد این تصمیم مواضع اخلاقی خود را بیان کردند و آشکارا این موضع خصمانه را محکوم کردند و خواستار لغو و آن شدند و تأکید کرد که ما حرکت گسترده‌ای را برای مقابله با این تصمیم آغاز کرده‌ایم و برای انزوا و محکومیت آن از طریق دفاتر کاری در رهبری جنبش و روابط خود در سطح ملی، عربی، اسلامی و بین‌المللی آن تلاش می‌کنیم و تلاش‌ها برای مسدود کردن راه بهره‌گیری اشغالگران از این تصمیم ادامه دارد.

از طرفی سفارت دولت فلسطین در تهران نیز با انتشار بیانیه‌ای تصمیم دولت بریتانیا را مبنی بر متهم نمودن حماس به تروریسم و اعمال اقدامات ظالمانه علیه این گروه را شدیداً محکوم کرد و خواستار به رسمیت شناخته شدن دولت فلسطین از سوی انگلیس شد. 

انتهای پیام
captcha