8 محوطه گردشگری در اردبیل احداث می‌شود
کد خبر: 4014908
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۵

8 محوطه گردشگری در اردبیل احداث می‌شود

مدیرکل‌ اداره میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل، گفت: در حال حاضر 8 محوطه گردشگری با سرمایه‌گذاری یک هزار و 520 میلیارد ریالی بخش خصوصی در سطح استان در حال احداث است.

نادر فلاحی میراث فرهنگیبه‌ گزارش ایکنا از اردبیل، نادر فلاحی، مدیرکل‌ اداره میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل، 30 آبان‌ماه، ضمن اعلام این خبر در اردبیل، اظهار کرد: هشت محوطه گردشگری با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در سطح استان در حال احداث بوده که میانگین پیشرفت فیزیکی این طرح‌ها بیش از 62 درصد است.

مدیرکل‌ اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، بیان کرد: برای احداث این طرح‌ها بیش از یک هزار و 520 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده که راه‌اندازی آنها نقش مهمی در جذب گردشگران خواهد داشت.

وی ادامه داد: این محوطه‌های گردشگری در شهرستان‌های اردبیل، خلخال، سرعین، گرمی، مشگین‌شهر، نمین و نیر در حال احداث بوده و تلاش و جدیت بر تسریع در تکمیل عملیات عمرانی این طرح‌ها و رسیدن به مرحله بهره‌برداری است.

فلاحی افزود: برنامه‌ریزی شده تا دو مورد از این طرح‌ها در سال‌جاری و 6 مورد در سال آینده تکمیل و راه‌اندازی شود که با بهره‌برداری از محوطه‌های گردشگری در مجموع برای 188 نفر اشتغال‌زایی می‌شود.

سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی در مشگین‌شهر

در ادامه، ایمانعلی ایمانی، رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان مشگین‌شهر، اظهار کرد: در راستای توسعه گردشگری در روستاهای دارای قابلیت این شهرستان توسعه زیرساخت‌ها از مهمترین اولویت‌ها تعیین شده و در این حوزه طرح‌های مختلفی در روستاهای شهرستان اجرا و تکمیل شده یا در حال احداث است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان مشگین‌شهر، ادامه داد: از جمله این طرح‌ها هتل یک‌ستاره در روستای آق‌بلاغ مشگین‌شهر است که با سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی در حال اجراست.

وی افزود: با راه‌اندازی این هتل که در مساحت یک هزار و ۲۵۹ مترمربع در حال احداث است در مجموع ۸ اتاق و ۱۶ تخت به ظرفیت اقامتی شهرستان افزوده خواهد شد و زمینه برای ماندگاری هر چه بیشتر گردشگران در شهرستان و به ویژه این روستا را فراهم خواهد کرد.

ایمانی گفت: هدف‌گذاری شده تا با تکمیل و راه‌اندازی هتل روستای آق‌بلاغ برای ۱۵ نفر نیز اشتغال ایجاد شود که به طور قطع اجرای چنین طرح‌ها رونق اقتصادی در روستاها و مهاجرت معکوس را به دنبال خواهد داشت.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان مشگین‌شهر، بیان کرد: با توجه به جاذبه‌های بالای گردشگری در روستاهای شهرستان تلاش می‌کنیم با تقویت زیرساخت‌ها زمینه برای توسعه گردشگری روستایی را فراهم آوریم.

انتهای پیام
captcha