بازدید نماینده رئیس جمهور اتریش از مجمع قرآن شارجه + عکس
کد خبر: 4014954
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۱

بازدید نماینده رئیس جمهور اتریش از مجمع قرآن شارجه + عکس

نماینده رئیس جمهور اتریش در بازدید از مجمع قرآن کریم شارجه، این مکان را دستاورد بزرگ فرهنگی در سطح جهان توصیف کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از الخلیج، سناتور ریچارد شینز، رئیس اتاق بازرگانی عربی اتریش و نماینده رئیس جمهوری فدرال اتریش دیروز در رأس هیئتی از مجمع قرآن کریم شارجه بازدید کرد.

شیرزاد عبدالرحمن طاهر، دبیر کل مجمع قرآن کریم شارجه ضمن استقبال از این هیئت اتریشی توضیحات کاملی در مورد مجموعه، تقسیمات، فعالیت‌ها، اهداف، جنبه‌‎های کاری آن، گنجینه‌های ارزشمند علمی و قرآنی و آثار باستانی کمیاب با قدمت بیش از هزار سال ارائه کرد.

شینز مجمع قرآن کریم را دستاورد بزرگ فرهنگی در سطح جهان توصیف کرد و گفت: موزه‌های مجمع، تاریخچه قرآن کریم را در همه عصرها مرور می‌کند. این موزه‌ها حاوی علومی مربوط به قرن‌های مختلف است.

او تأکید کرد که اولین سفرش به شارچه در چارچوب تقویت همکاری‌ها و تأیید روابط مستحکم بین امارات و اتریش است.

این مسئول اتریشی همچنین همچنین با تمجید از امیرنشین شارجه گفت که به لطف رویکرد سلطان بن محمد القاسمی، امیر شارجه و حمایت وی از جنبش علمی و فرهنگی ایجاد شده در شارجه، این امیرنشین به یک مقصد فرهنگی جهانی تبدیل شده است.

مجمع قرآن شارجه چهارم دی ۹۹ توسط امیر و حاکم شارجه افتتاح شد. این مجموعه، بزرگترین مجمع قرآن در جهان است که ۷ موزه علمی و تاریخی را در خود جای داده است و علاوه بر آن مختص فعالیت‌ها و برنامه‌های مرتبط با قرآن کریم و گردهمایی علاقه‌مندان و فعالان در زمینه‌های مختلف قرآنی است.

مجمع قرآن کریم شارجه در 140 کشور دنیا شعبه دارد و دانشجویان خود را از اقصی نقاط جهان پذیرش می‌کند.

انتهای پیام
captcha