برگزاری دوره آموزشی «مفاهیم قرآنی نهج‌البلاغه» در کربلا
کد خبر: 4014975
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۷

برگزاری دوره آموزشی «مفاهیم قرآنی نهج‌البلاغه» در کربلا

مرکز آموزش قرآن کریم وابسته به آستان مقدس عباسی در کربلای معلی دوره آموزشی «مفاهیم قرآنی در نهج‌البلاغه» را برگزار می‌کند.

 دوره مفاهیم قرآنی در نهج البلاغه در کربلای معلی

به گزارش ایکنا به نقل از شبکه جهانی الکفیل، شیخ جواد النصراوی، مدیر مرکز آموزش قرآن کریم آستان عباسی گفت: دوره مفاهیم قرآنی در نهج‌البلاغه با مشارکت بیش از 30 تن از اساتید این مرکز و سایر شعبه‌های آن در استان‌های عراق برگزار خواهد شد و قرار است کلاس‌های این دوره پنجشنبه‌ها عصر، در جوار حرم مطهر حضرت عباس(ع) برپا شود.
 
وی افزود: حاضران در این دوره متونی از نهج‌البلاغه را دریافت کرده و شواهد و مفاهیم قرآنی این نصوص را استخراج خواهند کرد و به تقریب مفاهیم کتاب خدا و نهج‌البلاغه پی خواهند برد.
 
النصراوی در ادامه توضیح داد که این دوره نخستین دوره آموزشی در نوع خود محسوب می‌شود که مفاهیم قرآنی در نهج‌البلاغه را مورد بررسی قرار می‌دهد و اساتید آن از متخصصان و حافظان یادگار عظیم و با برکت حضرت علی(ع) یعنی نهج‌البلاغه هستند.
 
وی تأکید کرد که مرکز آموزش قرآن آستان عباسی همواره تلاش دارد تا با برگزاری دوره‌های آموزشی و برنامه‌های قرآنی به این دو ثقل شریف یعنی قرآن و نهج‌البلاغه خدمت کند و در چند روز آینده شاهد راه‌اندازی چندین دوره تخصصی مهم در همین زمینه خواهیم بود.
 
شایان ذکر است که این مرکز قرآنی که وابسته به مجمع علمی قرآن کریم آستان عباسی است، برنامه‌های قرآنی متنوعی با هدف نشر فرهنگ قرآنی میان اقشار مختلف جامعه به ویژه افراد متخصص برگزار می‌کند.
انتهای پیام
captcha