ترجمه اردو «تاریخ تشیع» در هند منتشر شد
کد خبر: 4015064
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۵

ترجمه اردو «تاریخ تشیع» در هند منتشر شد

ترجمه کتاب تاریخ تشیع (از آغاز تا پایان غیبت صغری) اثر حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسن محرمی به زبان اردو در کشور هندوستان منتشر شد.

تاریخ تشیع در هندوستان منتشر شدبه گزارش ایکنا، این اثر به ارائه دورنمایی از مراحل تشکیل و گذرگاه‌های تاریخی و انشعابات درونی شیعه پرداخته است. این کتاب که در قالب هشت فصل سامان داده شده، مشتمل بر 29 درس است و مذهب شیعه را از ابعاد مختلف مورد شناسایی قرار داده است.

این کتاب از سوی حجت‌الاسلام مولانا «سیدنسیم رضا آصف» در 353 صفحه به زبان اردو ترجمه شده و انتشارات مجمع جهانی اهل بیت(ع) با همکاری انتشارات ولایت آن را در 1000 نسخه در کشور هندوستان(نام فارسی هند) منتشر کرده است.

محورهای اصلی مطالب این اثر که گویای دامنه موضوعاتی است که نویسنده به آن‌ها پرداخته، شامل نگاهی گذرا به منابع تاریخ تشیع، چگونگی پیدایش شیعه، ادوار تاریخی شیعه، قیام‌های شیعیان و علویان، گستره جغرافیای تشیع، انشعابات داخلی تشیع، میراث علمی شیعه و نقش شاعران شیعه در توسعه تشیع است.

به باور نگارنده، تاریخ تشیع از تاریخ اسلام جدا نیست؛ چراکه تشیع ادامه اسلام نبوی به رهبری جانشینانی است که از سوی پیامبر(ص) به امت اسلامی معرفی شده‌اند.

علاقه‌مندان برای دریافت حضوری کتاب مذکور می‌توانند به نشانی قم ـ بلوار جمهوری اسلامی ـ نبش کوچه ۶ مجمع جهانی اهل بیت (ع) مراجعه و یا برای دریافت غیر حضوری با شماره تماس ۰۲۵۳۲۱۳۱۳۰۷ تماس حاصل کنند.

انتهای پیام
captcha