فعالیت انجمن قرآنی لبنان در شرایط حاد مالی متوقف نشده است
کد خبر: 4015251
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۰۶:۲۶
استاد علوم قرآن لبنان در گفت‌وگو با ایکنا:

فعالیت انجمن قرآنی لبنان در شرایط حاد مالی متوقف نشده است

رئیس انجمن توجیه و ارشاد قرآن کریم بیروت و حاره حریک لبنان ضمن شرح فعالیت‌های این انجمن تأکید کرد که این مرکز حتی در سایه مشکلات اقتصادی لبنان فعالیت‌های خود را ادامه داده است.

حاج عادل خلیل، رئیس انجمن توجیه و ارشاد قرآن کریم منطقه بیروت و حاره حریک در ضاحیه جنوبی لبنان، استاد متخصص حوزه علوم قرآنی و داور بین‌المللی مسابقات قرآن در گفت‌وگو با ایکنا در لبنان درباره فعالیت‌های این انجمن سخن گفت.

حاج عادل خلیل در معرفی انجمن قرآنی توجیه و ارشاد لبنان گفت: این مجمع 35 سال پیش تأسیس شد و در 21 شعبه در مناطق و استان‌های مختلف لبنان (بیروت، نبطیه، صور، بعلبک و هرمل) فعالیت دارد و در این راستا، خیّران تلاش کردند که با توجه به نیاز طلاب به قرآن کریم در تأسیس شعب آن سهیم باشند.
او درباره هزینه‌ دوره‌های برگزار شده توسط انجمن و اینکه آیا این دوره‌ها رایگان هستند یا خیر گفت: تدریس در مجمع قرآن کریم سه بخش دارد، بخش نذورات، بخش داوطلبانه و بخشی که انجمن به عنوان هدیه به معلمان کمک می‌کند.

حاج عادل خلیل در خصوص مهم‌ترین راه‌های جذب طلاب به فعالیت‌های انجمن و دوره‌هایی که برگزار می‌کند، گفت: جذب طلاب از طریق تبلیغات، دعوت‌نامه و ارتباط با کلیه مدارس، مؤسسات آموزشی خصوصی و رسمی و همچنین مؤسسات اسلامی است. در این میان برخی طلاب علاقه‌مند به آموزش قرآن و حفظ آن و برخی علاقه‌مند به یادگیری تجوید و صوت و لحن هستند. انجمن در زمینه تربیت قاری یا حافظ و اشاعه مفاهیم قرآن پیشتاز این کار است تا بتواند هر چه بیشتر با آن آشنا شود. 

وی با بیان اینکه انجمن توجیه و ارشاد قرآن لبنان در طول سال دوره‌های زمستانی و تابستانی قرآنی برگزار می‌کند، تصریح کرد: دوره‌های تابستانی آموزش قرآن راحت‌تر است، زیرا دانش‌آموزان از درس و مدرسه فارغ می‌شوند و خود را وقف فراگیری قرآن می‌کنند.

حاج عادل خلیل در خصوص شرایط شرکت در دوره لحن قرآنی که توسط انجمن توجیه و ارشاد لبنان برگزار می‌شود، گفت: این دوره باید شامل تسلط فراگیران بر صوت و لحن باشد تا بتواند به قاری ممتازی تبدیل شود.

این استاد لبنانی متخصص علوم قرآنی درباره تأثیر وضعیت اقتصادی لبنان بر این انجمن گفت: انجمن تحت تأثیر شرایط اقتصادی و مالی لبنان قرار گرفته است؛ اما فعالیت خود را متوقف نکرده و نخواهد کرد؛ زیرا راه حل‌هایی را برای ادامه فعالیت خود داریم و باید شرایط مردم را در نظر بگیریم.

در پایان، این فعال برجسته قرآن کریم در لبنان از خبرگزاری ایکنا و تلاش‌هایش در خدمت به اسلام و قرآن کریم قدردانی کرد.

انتهای پیام
captcha