رقابت نزدیک شرکت‌کنندگان در دومین روز مسابقات بین‌المللی قرآن بانوان امارات
کد خبر: 4015388
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۹

رقابت نزدیک شرکت‌کنندگان در دومین روز مسابقات بین‌المللی قرآن بانوان امارات

دومین روز از پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن بانوان امارات با رقابت نزدیک شرکت‌کنندگانی از کشورهای مختلف برگزار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از امارات الیوم، پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم «شیخه فاطمه بنت مبارک» که به همت جایزه بین‌المللی قرآن کریم دبی در سالن سمپوزیوم فرهنگ و علم دبی برگزار می‌شود، ادامه یافت.

شب دوم مسابقات با حضور ابراهیم محمد بوملحه، مشاور حاکم دبی در امور فرهنگی و بشردوستانه، رئیس کمیته برگزاری جایزه بین‌المللی قرآن کریم دبی برگزار شد. 

در روز دوم این مسابقات، رقابت شدیدی بین شرکت‌کنندگان سعدیه عمر ابکر از کامرون، حنیفه عبدالناصر معلم احمد از بریتانیا، آسیه علی احمد از نیجریه، ایمان احمد محمد ابوعلیقه از اردن و منی عبدی فاتار عبدی فرح از کنیا وجود داشت. 

رویده قاسم محمد، نماینده آمریکا در این مسابقه گفت: لیسانس مهندسی دارم. در آمریکا متولد و بزرگ شدم و در آنجا از 11 سالگی حفظ قرآن را آغاز کردم و در سن 17 سالگی به پایان رسید. پدر و مادرم حافظ قرآن نیستند، اما شش برادرم مشتاق حفظ قرآن هستند.

ناصوره حمود سوماعیل، نماینده فیلیپین، با ابراز خوشحالی از حضور در این مسابقات گفت: من در یک پرورشگاه بزرگ شدم و خوشبختانه مرکزی که در آن زندگی می‌کردم یک مؤسسه خیریه بود که برای نگهداری از یتیمان تأسیس شده است و متون اسلامی از جمله قرآن در آنجا خوانده می‌شد. 

فریال احمد مصباح، نماینده فلسطین هم گفت که دانشجوی سال چهارم در رشته اقتصاد و مدیریت در دانشگاه القاسمیه است و حفظ قرآن را از هفت سالگی شروع کرده و در 15 سالگی به پایان رسانده است. وی افزود: من از خانواده حافظان قرآن هستم، پدرم حافظ است و همیشه ختم قرآن او را می‌دیدم و مادرم دارای مجوز 10 قرائت است و سه برادرم از حافظان هستند.

صالحه بایکا، نماینده هند که 20 ساله است، گفت: تا 10 سالگی در هند درس خوانده و سپس به همراه پدرش برای اقامت به امارات آمده و مرکز حفظ قرآن در دبی، جایی بود که او قرآن را حفظ کرد. 

وی افزود: این اولین مسابقه بین‌المللی است که من در آن شرکت می‌کنم و پدرم مرا تشویق کرد که در این مسابقه شرکت کنم. 

انتهای پیام
captcha