کودکان بازداشتی در بحرین؛ محروم از ملاقات با مادر
کد خبر: 4015765
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۹
ظلم پیوسته در بحرین؛

کودکان بازداشتی در بحرین؛ محروم از ملاقات با مادر

رژیم آل خلیفه با تدوام سیاست‌های وحشیانه سرکوب معترضان در بحرین از سال 2011، در آخرین اقدام خود کودکان بازداشت شده را از ملاقات با مادران خود محروم کرده است.

به گزارش ایکنا به نقل از العهد، در آخرین اقدامات رژیم آل خلیفه در راستای سرکوب، وزارت کشور بحرین اقدام به دستگیری حداقل 13 شهروند این کشور به جرم شرکت در راهپیمایی‌ها و تظاهرات علیه عادی‌سازی با رژیم صهیونیستی کرده است.

شبکه رصد اعلام کرده است که مقامات امنیتی با یورش به مناطق العکر، الدراز و النویدرات اقدام به دستگیری این افراد کرده‌اند.

وزارت کشور در بیانیه‌ای اعلام کرد که «اداره کل تحقیقات و ادله جنایی با همکاری سازمان اطلاعات ملی، یک عملیات امنیتی پیشگیرانه را انجام دادند» در این بیانیه ادعا شده است که عناصر تروریستی که برنامه‌ریزی و آماده‌سازی عملیات تروریستی را با هدف قرار دادن امنیت و صلح مدنی آغاز کرده بودند، دستگیر شدند و سلاح‌ها و مواد منفجره که از ایران تهیه شده بود، از سوی عناصر مرتبط با گروه‌های تروریستی حاضر در ایران کشف و ضبط شد.

شاهدان عینی گفتند که نیروهای وزارت کشور بحرین با تعداد زیادی کماندو و خودروهای نظامی، درست یک روز پس از پایان کار کنفرانس منامه به این مناطق حمله کرده‌اند.

بازپرسی از پذیرش مادران بازداشتی‌های جوان که به منظور ملاقات با آن‌ها به بازداشتگاه مراجعه کرده بودند، خودداری کرد.

ده‌ها نفر از اعضای خانواده زندانیانی که اعتصاب غذا کرده‌اند، صبح امروز برای طرح شکایت در خصوص قطع ارتباط با فرزندان خود در زندان حوض الجاف که مختص محکومان زیر سن قانونی است، حضور یافته‌اند.

ابتسام الصائغ، فعال حقوق بشر، گفت: متأسفانه به دلیل دستور مقامات ما فوق، مسئولان امنیتی اجازه حضور آن‌ها در آن مکان را ندادند.

مادر یکی از کودکان بازداشتی گفت: جان 60 کودک بازداشت‌شده به دلایل سیاسی پس از اعتصاب غذا در خطر است. این اعتصاب در اعتراض به وخامت وضعیت بهداشتی و شیوع بیماری‌های پوستی در زندان صورت گرفته است.

انتهای پیام
captcha