بسیجی واقعی چه کسی است / ضدیت همیشگی بسیج با استکبار و تحجر + صوت
کد خبر: 4015820
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۳
سردار کوثری پاسخ می‌دهد:

بسیجی واقعی چه کسی است / ضدیت همیشگی بسیج با استکبار و تحجر + صوت

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه در تفکر بسیجی پست و مقام ملاک نیست، گفت: در این تفکر اصل بر خدمتگزاری و عمل به تکلیف الهی است. البته تشخیص اینکه چه کسی برای خدا کار می‌کند سخت است اما می‌توان بروز و ظهورهای عملی آن را دید و فهمید.

سردار اسماعیل کوثری، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس

سردار اسماعیل کوثری، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا، درباره مشخصات و مؤلفه‌های تفکر و روحیه بسیجی گفت: نیروی بسیجی نیرویی با تفکر جهادی و انقلابی است و همه می‌توانند در قالب بسیج فعالیت کنند و کسی نمی‌تواند مانع شود اما مشخصه یک بسیجی واقعی این است که از تفکر و عمل جهادی و انقلابی برخوردار باشد، در بیان و عمل انگیزه‌های الهی داشته و فردی خودساخته باشد.

وی با بیان اینکه در تفکر بسیجی پست و مقام ملاک نیست، گفت: در این تفکر اصل بر خدمتگزاری و عمل به تکلیف الهی است. البته تشخیص اینکه چه کسی برای خدا کار می‌کند سخت است اما می‌توان بروز و ظهورهای عملی آن را دید و فهمید. اگر کسی مدعی بسیجی بودن است و پست و مقامی نگرفت و ناراحت نشد و به تکلیف و وظیفه خود عمل کرد نشان می‌دهد هدفش خدمت کردن براساس انگیزه‌های الهی است.

بسیجی طلبکارانه با مردم رفتار نمی‌کند

کوثری اظهار کرد: لذا در عمل و در طول زمان می‌توان تشخیص داد چه کسی بسیجی واقعی است زیرا در گفتار همه مدعی بسیجی و جهادی عمل کردن هستند. نیروی بسیجی باید عاشقانه وارد صحنه خدمت شود و هیچ طلبکاری بابت خدمت به مردم نداشته باشد.


بیشتر بخوانید:

شاخص‌های ده‌گانه بسیج در اندیشه امام(ره)


سردار کوثری درباره استکبارستیزی و مخالفت با تحجر و مقدس‌نمایی به عنوان دو ویژگی بسیج در اندیشه امام(ره) گفت: نیروی بسیجی مخالف روحیه تشریفاتی و تجملی و ضد استکباری است. چنین نیرویی باید در مقابل استکبار و صهیونیسم موضع داشته باشد. به عبارتی کسی نمی‌تواند بگوید بسیجی است اما طوری عمل کند که مایه خشنودی دشمن شود.

کد

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با تأکید بر اینکه تفکر بسیجی در تضاد کامل تفکر استکباری است، گفت: این دو تفکر نمی‌توانند با هم سر سازش داشته باشند.

کمرنگ شدن روحیه بسیجی با فاصله میان مردم و مسئولان

سردار کوثری درباره ارتباط کمرنگ شدن روحیه بسیجی در مسئولان با افزایش فاصله مردم با آنها گفت: الان به لطف خدا دولتی بر سر کار آمده که دارای روحیه و تفکر بسیجی است اما در همین دولت هم افراد باید امتحان پس بدهند. در واقع اینطور نبوده که همه دولت‌های قبل اشرافی‌گری را دنبال می‌کردند بلکه همه این ادعاها در عمل اثبات می‌شود.

وی بیان کرد: باید کاری کرد که تفکر بسیجی که الان در دولت، مجلس و قوه قضاییه از آن دم زده می‌شود و خود را مقید به آن نشان می‌دهند، در عمل هم به منصه ظهور برسد. الان شخص رئیس‌جمهور در عمل این را نشان داده و در سفرهای استانی اول در جاهایی حضور پیدا می‌کند که جزو طبقات پایین و محروم هستند و این مسئله بسیار در مردم اثرگذار است و این رویه را قبول دارند.

سردار کوثری با اشاره به تطابق این رفتار با تفکر امام(ره) گفت: حضرت امام(ره) تأکید داشتند پابرهنه‌ها و مستضعفان ولی‌نعمتان ما هستند و بیشتر آنهایی که شهید دادند، جانباز شدند و ایثارگری کردند و در سختی‌ها در خط مقدم صحنه بودند از همین طبقات بودند و در اصل اینها صاحبان اصلی انقلاب هستند و لذا دولتمردان در درجه اول باید برای این اقشار فکر و برنامه‌ریزی کنند و مشکلات معیشتی و بیکاری و مسکن آنها را برطرف کنند تا با رفع آنها بتوان گفت مشکلات مردم برطرف شده است.

انتهای پیام
captcha