کمپین فلسطینیان علیه سیاست‌های ضد فلسطینی فیسبوک
کد خبر: 4015855
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۸

کمپین فلسطینیان علیه سیاست‌های ضد فلسطینی فیسبوک

فعالان فلسطینی با راه‌اندازی کمپینی، مخالفت خود با سیاست‌های ضد فلسطینی فیسبوک و اقدام این شبکه اجتماعی در حذف صفحات متعلق به رسانه‌های فلسطین را اعلام کردند.  

به گزارش ایکنا؛ به نقل از العهد، این کمپین پس از آن راه‌اندازی شد که شبکه اجتماعی فیسبوک شمار زیادی از صفحات رسانه‌های فلسطینی و هزاران حساب شخصی مربوط به شهروندان و روزنامه‌‌نگاران فلسطینی را حذف یا محدود کرد.
 
حذف حساب‌های کاربری رسانه‌های فلسطینی و صفحات شخصی فلسطینیان به دلیل انتقال اخبار مربوط به جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین صورت گرفته است.
 
فعالان فلسطینی سیاست یک بام و دوهوای فیسبوک را در زمانی که اقداماتش را علیه فلسطینیان به بهانه‌های واهی تشدید کرده، اما در قبال تجاوزات روزافزون اسرائیل و تحریک به بازداشت و کشتار فلسطینیان هیچ حرکتی انجام نمی‌دهد، تقبیح کردند.
 
این کمپین اعلام کرده است که فیسبوک روایت فلسطینیان از تجاوزات رژیم اشغالگر اسرائیل در قدس را حذف می‌کند. همچنین الگوریتم‌های فیسبوک محتواهای دیجیتال فلسطینی را سرکوب می‌کند و صفحات فلسطینی که در آن‌ها اسامی افراد سرشناس فلسطینی، احزاب، تصاویر و اماکن فلسطینی روایت شده را مخالف معیارهای فیسبوک تشخیص داده و آنها را حذف می‌کند؛ این درحالی است که صفحات اسرائیلی که به طور مستقیم تحریک به کشتار فلسطینیان و خشونت علیه آنها می‌کنند را حذف نمی‌کند.
 
این کمپین تأکید کرده است که فیسبوک با ارائه فرصت به محتواهای اسرائیلی و محدود کردن محتواهای فلسطینی، روایت اشغالگری رژیم صهیونیستی را به طور کامل پذیرفته است. در حقیقت فیسبوک به تدریج به بخش اصلی رژیم استعماری اسرائیل تبدیل می‌شود  که هر زمان و هر طور که بخواهد آن را هدایت می‌کند.
 
کمپین مذکور هشدار داد که یک خطر واقعی محتواهای فلسطینی را تهدید می‌کند، به ویژه پس از توسعه الگوریتم‌های فیسبوک که به آن امکان می‌دهد مطالب منتشر شده از سوی کاربران را در صورتی که حاوی اسامی احزاب فلسطینی همچون «حماس، جهاد، جبهه شعبیه، قسام، سرایا و شهید» باشد، حذف کند.
 
این کمپین افزوده است: رژیم اشغالگر از طریق روابطی که با سایت فیسبوک دارد، گمان می‌کند که می‌تواند روایت فلسطین را که با خون شهدا و شکنجه‌های اسرا و جراحت مجروحان آمیخته‌ است، از بین ببرد؛ در صورتی که روایت ما بزرگتر از جهان مجازی و خیالی آنها است.
 
این کمپین از همه فعالان فلسطینی در فلسطین و سراسر جهان خواسته است که از روایت فلسطین و حق رسانه فلسطینی در نشر اخبار و حقایق بدون محدودیت حمایت کنند.
 
طی یک سال گذشته فیسبوک بیش از 350 صفحه فلسطینی را حذف کرده است. این درحالی است که هزاران صفحه اسرائیلی که به تحریک علیه عرب‌ها می‌پردازند، در فیسبوک باقی مانده‌اند. فیسبوک هم رسماً اعتراف کرده است که 90 درصد از درخواست‌های مقامات اسرائیلی برای حذف حساب‌های کاربری فلسطینی را پذیرفته است.
انتهای پیام
captcha