سیما به پیشواز فیلم‌های ملاقلی‌پور می‌رود + فیلم
کد خبر: 4016048
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۴
در پایان هفته؛

سیما به پیشواز فیلم‌های ملاقلی‌پور می‌رود + فیلم

فیلم‌های «مزرعه پدری»، «پرواز در شب» و «سفر به چذابه»، ساخته رسول ملاقلی‌پور در پایان هفته جاری روی آنتن شبکه‌های سیما می‌رود.

به گزارش ایکنا، فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی و انیمیشن «دیده‌بان»، «سفر به چزابه»، «توپ، شوت، شیشه»، «پی 22»، «مردی از جنس بلور»، «پرواز در شب»، «رها شده»، «مزرعه پدری» و «لیلی با من است» در روزهای پنجشنبه و جمعه 4 و 5 آذر از شبکه‌های سیما روی آنتن می‌رود.

شبکه یک سیما

به گزارش روابط عمومی سیما، فیلم سینمایی «دیده‌بان» به کارگردانی «ابراهیم حاتمی کیا»، جمعه 5 آذرماه ساعت 01:00 بامداد از شبکه یک سیما پخش خواهد شد. در این فیلم خواهیم دید: ارتباط خط کمین با نیروهای خودی توسط دشمن قطع شده و احتمال سقوط منطقه بسیار زیاد است. مقابله و مقاومت نیروها در مقابل دشمن نیازمند حضور دیده‌بان جهت هدایت آتش سنگین است. عارفی برای پیوستن به خط کمین و دیده‌بانی باید از مسیری عبور کند که زیر آتش شدید دشمن قرار دارد. مهرداد سلیمانی، علی‌رضا حیدری، غلام‌رضا علی اکبری و اصغر پورهاجریان در فیلم سینمایی «دیده بان» بازی کرده‌اند.

شبکه دو سیما

فیلم سینمایی «سفر به چزابه» به کارگردانی مرحوم رسول ملاقلی پور‌، جمعه 5 آذر ساعت 00:45 دقیقه بامداد از شبکه دو سیما پخش می‌شود. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: پس از جنگ تحمیلی جمعی از هنرمندان سینما به دعوت سازمانی برای بازدید از منطقه به چزابه سفر می‌کنند. چند تن از آنان هنگام جنگ تحمیلی در جبهه حضور داشتند. آنها در منطقه رشادت‌های برادران بسیجی و سپاه را به یاد می‌آورند. مسعود کرامتی، فرهاد اصلانی، کیوان محمود نژاد و حبیب دهقان نسب در فیلم سینمایی «سفر به چزابه» ایفای نقش کرده‌اند.

شبکه‌های سیما به پیشواز فیلم‌های ملاقلی‌پور می‌رود

فیلم سینمایی «توپ، شوت، شیشه» به کارگردانی بهمن شهروان‌، جمعه 5 آذر ساعت 8 از شبکه دو سیما پخش خواهد شد. در این فیلم خواهیم دید: پنج پسر بچه با همدیگر قرار می‌گذارند توپ بازی کنند در محله و زمین بازی به بازی مشغول می‌شوند و در هر بار بازی کردن مشکلاتی را برای مردم و اهالی محل فراهم می‌سازند. اسماعیل خلج، عمار تفتی و رضا رادمنش در فیلم تلویزیونی «توپ شوت شیشه» ایفای نقش کرده‌اند.

شبکه‌های سیما به پیشواز فیلم‌های ملاقلی‌پور می‌رود

فیلم سینمایی «پی 22» به کارگردانی حسین قاسمی جامی، شنبه 6 آذر ساعت 00:15 از شبکه دو سیما پخش خواهد شد. در این فیلم خواهیم دید: یکی از تکاورهای نیروی دریایی بعد از رویارویی با یک ناو آمریکایی که ناوچه روشن را غرق کرده، دو روز روی آب شناور می‌ماند و فرصتی است که گذشته خود را مرور کند. امین حیایی، افسانه بایگان، نسرین مقانلو، الهه حصاری و هادی ساعی در فیلم تلویزیونی «پی 22» هنرنمایی کرده‌اند.

شبکه سه سیما

فیلم سینمایی «مردی از جنس بلور» به کارگردانی سعید سهیلی، پنج‌شنبه 4 آذر  ساعت 16 از شبکه سه سیما پخش خواهد شد. داستان  فیلم درباره جوانی به نام کامران افشاری است که طی یک درگیری با ضربه‌های چاقو کشته می‌شود و رضا خدا مرادی، جوان بسیجی که قبلاً نیز با کامران درگیر شده بود، به عنوان شروع کننده درگیری و قاتل به زندان می‌رود. مهتاب کرامتی و ابوالفضل‌پور عرب در فیلم سینمایی «مردی از جنس بلور» بازی کرده‌اند.

فیلم سینمایی «پرواز در شب» به کارگردانی رسول ملاقلی‌پور، پنج‌شنبه 4 آذر ساعت 24 از شبکه سه سیما پخش می‌شود. در این فیلم خواهیم دید: یک گردان نیروهای ایران در محاصره قرار می‌گیرد و ارتباط آن با قرارگاه مرکزی قطع می‌شود چهار نفر از رزمندگان گردان انتخاب می‌شوند تا برای درخواست کمک خود را به قرارگاه برسانند از آن میان سه تن کشته می‌شوند و یکی خود را به قرارگاه می‌رساند. فرج‌الله سلحشور، علی یعقوب‌زاده، تاجبخش فنائیان، جعفر دهقان، مصطفی لاجوردی، کامران نوروز، اکبر نیکرو و سید جواد هاشمی در فیلم سینمایی «پرواز در شب» هنرنمایی کرده‌اند.

فیلم تلویزیونی «چند قطره آبان» به کارگردانی محمدحسین اسماعیلی، جمعه 5 آذر ساعت 7 به روی آنتن شبکه سه سیما می‌رود. این فیلم به موضوع شهادت 400 شهید دفاع مقدس در عملیات محرم 25 آبان 1361 می‌پردازد. این فیلم در سه اپیزود است که در اپیزود اول 40 رزمنده که در اتوبوسی عازم عملیات محرم هستند آغاز می‌شود که در برگشت اتوبوس راننده حامل وسایل این رزمنده‌ها به شهرشان اصفهان است. آنها همگی شهید شده‌اند. در اپیزود دوم در گلزار شهدای شهر اصفهان به اندازه کافی فضا برای خاکسپاری این 400 شهید نیست.

شبکه‌های سیما به پیشواز فیلم‌های ملاقلی‌پور می‌رود

شبکه چهار سیما

فیلم سینمایی «مزرعه پدری» به کارگردانی رسول ملاقلی‌پور، پنجشنبه 4 آذرماه ساعت 20:30 از شبکه چهار سیما روی آنتن می‌رود. این فیلم داستان زندگی نویسنده‌ای به نام محمود است که به خاطر جلسه نقد و بررسی آخرین رمانش به نام مزرعه پدری، به دانشگاهی در دزفول دعوت شده است. در بخش‌های مختلف فیلم شاهد رابطه بسیار عمیق و صمیمی محمود با همسر و دو فرزندش هستیم، اما کم کم با پیش رفتن روال داستان در می‌یابیم همسر و فرزندان محمود در همان سال‌های آغازین جنگ، در حالی که او در جبهه‌های نبرد به سر می‌برده است، بر اثر بمباران دشمن بعثی در دزفول به شهادت رسیده‌اند. مهدی احمدی، جمشید هاشم‌پور، آتنه فقیه نصیری و قاسم زارع در فیلم سینمایی «مزرعه پدری» نقش‌آفرینی کرده‌اند.

فیلم سینمایی «لیلی با من است» به کارگردانی کمال تبریزی، جمعه 5 آذر ساعت 20:30 از شبکه چهار روی آنتن می‌رود. در این فیلم خواهیم دید: صادق مشکینی فیلمبردار تلویزیون که خیلی از جبهه و جنگ می‌ترسد، برای اینکه بتواند از صندوق قرض الحسنه صدا و سیما وام بگیرد تا خانه نیمه ساخته‌اش را تکمیل کند، باید برای فیلمبرداری فیلمی مستند از اسرای عراقی به منطقه جنگی برود. او برای اینکه پایش به جبهه و منطقه جنگی و خط مقدم نرسد حوادث جالبی رقم می‌زند. پرویز پرستویی، محمود عزیزی، شهره لرستانی، رحمان باقریان، مهدی فقیه، هدایت الله نوید و حسین معلومی در فیلم سینمایی «لیلی با من است» هنرنمایی کرده‌اند.

شبکه‌های سیما به پیشواز فیلم‌های ملاقلی‌پور می‌رود

شبکه نمایش

فیلم تلویزیونی «قهوه اسپرسو» به کارگردانی رضا بهشتی، پنجشنبه 4 آذر ساعت 13 از شبکه نمایش پخش می‌شود. این فیلم داستان نقشه جاسوسی 2 مأمور موساد به نام‌های پروانه و نسرین با همدستی سعید اشرف‌نژاد در بندر مارسی است. سی دی‌های برنامه سازمان انرژی اتمی در دست دکتر آرامی است که از اعضای گروهک ضد انقلاب بوده ولی توبه کرده است و پروانه و نسرین سعی دارند با نزدیک شدن به دکتر سی دی ها را به دست آورند. نسرین مقانلو، عبدالرضا اکبری و فربد شکرآبی در فیلم تلویزیونی «قهوه اسپرسو» هنرنمایی کرده‌اند.

فیلم سینمایی «23 نفر» به کارگردانی مهدی جعفری، جمعه 5 آذر ساعت 13 از شبکه نمایش پخش می‌شود. داستان «23 نفر» مربوط به دوران دفاع مقدس و زمان آزادسازی خرمشهر است. در آن زمان پیر و جوان برای دفاع به جنگ می‌رفتند، در اردیبهشت سال ، 23 نفر از نوجوانان ایرانی اسیر نیروهای بعث عراق شدند، آنها را به استخفارات عراق بردند. مجید پتکی، سعید آلبوعبادی، رضا نوری، عبدالحلیم تقلبی، مالک محمدآبادی، حسین پوریده و محمد رشنو در فیلم سینمایی «23 نفر» ایفای نقش کرده‌اند.

فیلم سینمایی «مستاجر» به کارگردانی رحیم رحیمی‌پور، جمعه 5 آذر ساعت 19 از شبکه نمایش پخش می‌شود. در خلاصه داستان فیلم آمده است: حمید که با پدرش اختلاف دارد همراه با همسرش مریم خانه پدری را ترک می‌کند و در آپارتمانی اجاره‌ای ساکن می‌شوند که پیرمرد و پیرزنی بدقلق صاحب آن هستند و مستأجرهای بچه دار را نمی‌پذیرند. مریم که باردار است تلاش می‌کند که صاحب‌خانه و همسایه‌ها از باردار بودن او مطلع نشوند. مهشید افشارزاده، عبدالرضا اکبری و پروین سلیمانی در فیلم سینمایی «مستاجر» هنرنمایی کرده‌اند.

شبکه امید

فیلم سینمایی «بزرگ مرد کوچک» به کارگردانی صادق صادق دقیقی، پنجشنبه 4 آذر ماه ساعت 18 از شبکه امید پخش خواهد شد. این فیلم درباره شهید بهنام محمدی نوجوان 13 ساله حماسه ساز بختیاری اهل مسجد سلیمان و نبرد دلیرانه او در جریان مقاومت مردمی خرمشهر در مهر 1359 است. این نوجوان در ابتدا به دست نیروهای عراقی می‌افتد و مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرد. شبنم قلی‌خانی، پویا امینی، سوگل طهماسبی، حبیب اللهیاری، پرهام دلدار، محمد جواد سلام‌پور و مجتبی قربانی در این فیلم بازی کرده‌اند.

انیمیشن سینمایی «بهاران» به کارگردانی حامد حاج ملا علی و نوروز عباسی، جمعه 5 آذر ماه ساعت 11 از شبکه امید پخش خواهد شد. در این انیمیشن خواهیم دید: حاج حبیب به اتفاق چند تن از جوانان جهاد برای جاده سازی یک روستا رفته اند و کشور در حال جنگ با عراق است. در روستا حشمت خان که محصولات کشاورزان را به قیمت پایین می خرد نمی خواهد که جاده ساخته شود.

شبکه افق

فیلم تلویزیونی «به سوی بروجرد» به کارگردانی حمید نعمت‌الله، جمعه 5 آذر ساعت 18:30 از شبکه افق پخش خواهد شد. این فیلم روایتگر داستان سه دوست میانسالی است که پس از مدت ها تصمیم می‌گیرند تا به همراه یکدیگر به مسافرت بروند. آنها پس از تهیه بلیط اتوبوس راهی سفر می‌شوند اما پیش از آنکه به مقصد خود در بروجرد برسند، مسیرشان به راه‌های دیگری باز شده و به مکان‌های تاریخی و دیدنی دیگری می‌روند. فریده سپاه منصور، آزیتا لاچینی و پوراندخت مهیمن در فیلم تلویزیونی «به سوی بروجرد» ایفای نقش کرده‌اند.

شبکه شما

فیلم تلویزیونی «مندیر بارون» به کارگردانی علی‌رضا اوسیوند، پنجشنبه 4 آذر ساعت 24 از شبکه شما پخش خواهد شد. در این فیلم خواهیم دید: شاهرخ جوانی که اصالتاً بختیاری است، ولی در تهران متولد و بزرگ شده. او فرزند یک رزمنده مفقود‌الاثر است. مرتضی رحیمی، سارا منجزی پور، حسن اسدی، داراب آقاسی زاده، حجت‌الله نجف پور، حبیب تاجمیری، قاسم سلیمانی، زهرا طاهری، کبری گودرزی، علیرضا اسیوند و رامین راستاد در فیلم تلویزیونی «مندیر بارون» هنرنمایی کرده‌اند.

فیلم تلویزیونی «جاده لغزنده است» به کارگردانی روح‌الله فخرو، جمعه 5 آذر ساعت 13:30 از شبکه شما پخش خواهد شد. در خلاصه داستان آمده است: منصور که در پی کسب روزی حلال با ماشین وانت کار می‌کند، شب، هنگام برگشت به خانه با فردی تصادف می‌کند، از ماشین که پیاده می‌شود برای دیدن محل تصادف، با دوچرخه قراضه‌ای مواجه می‌شود، منصور و خانواده‌اش سعی در پیدا کردن فرد مصدوم می‌کنند. محمد کاسبی، مینا نوروزی، مهدی امینی‌خواه و مریم خدارحمی در این فیلم بازی کرده‌اند.

انتهای پیام
captcha