تصویب سه قطعنامه سازمان ملل در حمایت از فلسطین
کد خبر: 4017906
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۱

تصویب سه قطعنامه سازمان ملل در حمایت از فلسطین

مجمع عمومی سازمان ملل با اکثریت آرا ۳ قطعنامه را در مورد حل و فصل مسئله فلسطین، ضرورت عقب نشینی رژیم صهیونیستی از اراضی اشغالی و وضعیت قدس اشغالی به تصویب رساند.

به گزارش ایکنا به نقل از وب‌سایت خبری سازمان ملل، نخستین قطعنامه در رابطه با «حل‌وفصل مسئله فلسطین از طرق مسالمت‌آمیز» بود که با 148 رأی موافق، 9 رأی مخالف (از جمله آمریکا و رژیم صهیونیستی) و 14 رأی ممتنع به تصویب رسید.

این قطعنامه بر ضرورت برگزاری اجلاسی بین‌المللی در زمان مناسب به منظور پیشبرد و تحقق صلحی عادلانه، دائم و فراگیر بین طرفین فلسطینی و اسرائیلی تأکید دارد.

قطعنامه مذکور همچنین از رژیم صهیونیستی می‌خواهد به قوانین بین‌المللی پایبند بوده و از هرگونه اقدام یک‌جانبه در اراضی اشغالی از جمله قدس شرقی با هدف تغییر بافت و ساختار جمعیتی و جغرافیایی آن اجتناب ورزد.

این قطعنامه بر ضرورت عقب‌نشینی کامل رژیم صهیونیستی از اراضی اشغالی 1967 از جمله قدس شرقی و دست‌یابی به راه‌حلی عادلانه برای مشکل آوارگان فلسطینی تأکید دارد.

دومین قطعنامه در مورد قدس شرقی نیز با 129 رأی موافق، 11 رأی مخالف (از جمله آمریکا و رژیم صهیونیستی) و 31 رأی ممتنع به تصویب رسید.

در این قطعنامه نیز بر عدم مشروعیت هرگونه اقدام رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی در راستای پیاده کردن قوانین خود و سیطره بر شهر قدس تأکید شده است.

قطعنامه مذکور می‌افزاید که چنین اقداماتی باطل و غیرقانونی است و هیچ مشروعیتی ندارد.

قطعنامه سوم نیز بر ضرورت احترام به اماکن مقدس شهر قدس و همکاری تمامی طرف‌ها برای جلوگیری از هرگونه تنش، درگیری و خشونت در اماکن مقدس تأکید دارد.

انتهای پیام
captcha