دفاع وزیر امور خارجه سوریه از برنامه هسته‌ای ایران
کد خبر: 4018977
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۹

دفاع وزیر امور خارجه سوریه از برنامه هسته‌ای ایران

فیصل مقداد که در رأس هیئتی بلندپایه عازم تهران شده است، ضمن صلح‌آمیز خواندن برنامه هسته‌ای ایران، ممانعت از توافق هسته‌ای میان غرب و ایران را خدمت به رژیم صهیونیستی توصیف کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از المیادین، وزیر امور خارجه سوریه در جریان سفر خود به جمهوری اسلامی ایران، با تأکید بر صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران، خواهان افشای ترفندهای رژیم صهیونیستی در مواجه با این برنامه شد و همچنین مخالفت سایر کشورها با توافق هسته‌ای میان غرب و ایران را خدمتی در جهت منافع رژیم صهیونیستی توصیف کرد.

مقداد با تأکید بر اینکه سوریه تجاوز مستمر رژیم صهیونیستی به این کشور را بدون پاسخ نخواهد گذاشت، این حملات را در راستای تضعیف ارتش و نیروهای مسلح سوریه و همچنین ناشی از خشم این رژیم از موفقیت‌های سوریه در دفع خطر از سرزمین خود خواند و تصریح کرد وقتی رژیم صهیونیستی دریافت که سوریه به لطف ارتش، دوستان و متحدانش پیروز شده است، به ابزار تجاوز متوسل شد.

وی افزود: سوریه به شیوه‌های مختلف به حملات رژیم صهیونیستی پاسخ می‌دهد که گاه این شیوه‌ها شامل مجازات مزدوران این رژیم نیز می‌شود.

وی ادامه داد: برخی خاطرنشان می‌کنند که تحولات مثبتی در منطقه و با توجه به وضعیت سوریه صورت گرفته است.

المقداد در ادامه سخنان خود از دولت‌ها خواست تا سکوت خود را در قبال تحریم‌هایی بشکنند که کودکان و افراد حاشیه‌نشین را هدف قرار می‌دهد و تصریح کرد که سوریه از تمام تلاش‌هایی که منجر به پایان دادن به تحریم‌های این کشور می‌شود، استقبال خواهد کرد.

انتهای پیام
captcha