سیاستمداران آمریکایی شرمنده خوش‌برخوردی مسلمانان شدند
کد خبر: 4014088
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۵

سیاستمداران آمریکایی شرمنده خوش‌برخوردی مسلمانان شدند

شورای روابط آمریکایی ـ اسلامی می‌گوید که دعوت از دو فرماندار جمهوری‌خواه پیروز در انتخابات فرمانداری ویرجینیا و نیوجرسی برای حضور در مسجد و جمع مسلمانان مقیم این کشور، شرمساری آنها را نسبت به مواضع سابقشان در خصومت با اسلام به همراه داشته است.

به گزارش ایکنا به نقل از القدس العربی، گلن یانکین، نامزد جمهوری‌خواه انتخابات فرمانداری ویرجینیا در آمریکا چند روز پس از پیروزی در این انتخابات دعوت به بازدید از یک مسجد ویرجینیا را پذیرفت و با اعضای جامعه مسلمانان مقیم این ایالت دیدار کرد.

یانکین پس از آن در توییتر نوشت: بسیار عالی بود که امروز بعدازظهر از مسجد مرکز آدامز دیدن کردم. از جمع نمازگزارانی که در خانه خود را به روی من برای دیدار باز کردند، تشکر می‌کنم. من مشتاقانه منتظر بازدیدهای بیشتری ظرف چهار سال آینده هستم.

ادوارد احمد میچل، از شورای روابط آمریکایی ـ‌ اسلامی نیز در پاسخ به اظهارات فرماندار جدید ویرجینیا نوشت که دیدار فرماندار آتی از شورای سازمان‌های مسلمان ویرجینیا پس از آن صورت گرفت که وی مبارزات انتخاباتی خود را صرف اتخاذ مواضع سنتی و محافظه‌کار حزب جمهوری‌خواه کرده بود.

میچل همچنین تأکید کرد که یانکین در مقایسه با حامیان ترامپ شخصیتی معتدل به حساب می‌آید. این مسیحی محافظه‌کار با پرهیز از اظهارات نژادپرستانه با یک زن سیاه‌پوست و یک مرد اسپانیایی‌تبار ملاقات کرد و مهمتر از همه اینکه با ائمه جماعات دارای محاسن و زنانی که حجاب دارند، عکس گرفت.

به گزارش القدس العربی، اتفاق شگفت‌انگیز مشابهی در نیوجرسی رخ داد، جایی که ادوارد آلدر، راننده کامیون جمهوری‌خواه نیز پس از پیروزی در انتخابات نیوجرسی با بازدیدی از یک مسجد و دیدار با رهبران مسلمان آن منطقه از جمله شاخه‌ای از شورای روابط اسلامی ـ‌ آمریکایی در نیوجرسی اسلام‌هراسی را محکوم کرد و قول داد که همواره دعوت به وحدت خواهد کرد.

ادوارد میچل همچنین تأکید کرد که رفتار یانکین و آلدر، نشان‌دهنده الگوی تغییر گسترده‌تری در میان مقامات جمهوری‌خواه نیست که همچنان خصومت خود را با اسلام اعلام می‌کنند.

وی همچنین توضیح داد که جامعه مسلمانان به نوبه خود به جای تلافی کردن در برخورد با  خصومت سیاستمداران آمریکا سعی کرده است، با آنها ارتباط برقرار کند که این راهبرد باعث شرمندگی سیاستمداران از مواضع سابق خود نسبت به مسلمانان شده است.

میچل گفت که جامعه مسلمانان در ایالات متحده باید با هر مقام منتخبی که سعی در احترام متقابل دارد، روابط برقرار کند.

انتهای پیام
captcha