مبانی اصیل انقلاب تبدیل به شاخص‌های آرمان‌خواهی دانشجویان شده است
کد خبر: 4019023
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۳
قالیباف در نطق پیش از دستور:

مبانی اصیل انقلاب تبدیل به شاخص‌های آرمان‌خواهی دانشجویان شده است

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز دانشجویان، مسئولان را براساس آرمان‌های اصیل انقلاب و مکتب امام(ره) نقد می‌کنند، گفت: این یعنی مبانی اصیل انقلاب تبدیل به شاخص‌های آرمان‌خواهی شده است که گام بسیار بزرگی برای جلوگیری از انحراف انقلاب از اصول و مبانی خود محسوب می‌شود.

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی

به گزارش ایکنا، محمدباقر قالیباف در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی امروز، سه‌شنبه 16 آذر، مجلس شورای اسلامی با تبریک فرارسیدن روز دانشجو به دانشجویان گفت: یاد و خاطره شهدای گرانقدر حماسه 16 آذر 1332 را که نشان از شجاعت، استکبارستیزی و موقعیت‌شناسی دانشجویان داشت، گرامی‌ می‌داریم.

رئیس مجلس با اشاره به دیدار روز گذشته با دانشجویان در دانشگاه شهید بهشتی و شنیدن مطالبات و انتقادات صریح آنان گفت: با گذشت بیش از چهار دهه از وقوع انقلاب اسلامی مطالبات دانشجویان ما فارغ از جناح‌بندی‌های سیاسی، منطبق بر آرمان‌های اصیل انقلاب اسلامی است.   

قالیباف تأکید کرد: مطالبات دانشجویان در راستای عدالت‌طلبی، رفع تبعیض، قانون‌گرایی، کاهش فاصله مردم و مسئولین، فسادستیزی، استقلال‌ط‌لبی، استکبارستیزی، دفاع از آزادی‌های اجتماعی، تأکید بر شفافیت، جوان‌گرایی و همچنین شجاعت و صراحت در بیان نقد نسبت به عملکرد مسئولان منطبق با آرمان‌های انقلاب اسلامی است.

وی افزود: دانشجویان روحیه انقلابی خود را دقیقا مانند سال‌های ابتدای انقلاب حفظ کرده‌اند و همان آرمان‌ها را مطالبه می‌کنند. این صراحت و شجاعت در بیان مطالبات باید مایه خوشحالی و خرسندی همه دلسوزان انقلاب اسلامی و کشور عزیزمان ایران باشد.

قالیباف اظهار کرد: آنچه در این میان بسیار مهم است این است که دانشجویان امروز ما را براساس آرمان‌های اصیل انقلاب و مکتب امام(ره) نقد می‌کنند. یعنی مبانی اصیل انقلاب تبدیل به شاخص‌های آرمان‌خواهی شده است که گام بسیار بزرگی برای جلوگیری از انحراف انقلاب از اصول و مبانی خود محسوب می‌شود.

رئیس‌مجلس تصریح کرد: آنچه ما را از آرمان‌های انقلاب اسلامی دور کرده است در اصل عملکرد و کارنامه مسئولان در پیگیری مطالبات به‌حق مردم است. دیدار با دانشجویان مانند همیشه برای ما یادآور زنده بودن آرمان‌های امام(ره) و مشی و منش انقلابی ایشان در نسلی است که آن بزرگمرد تاریخ را درک نکرده‌اند ولی بیشتر از مسولان دغدغه‌مند تحقق سیره امام رحل هستند.

قالیباف ابراز امیدواری کرد که مجلس بتواند با تلاش شبانه‌روزی و درچارچوب وظایف قانونی پاسخگوی مطالبات مردم باشد و نمایندگان از عهده وظیفه دشوار نمایندگی ملت شریف، انقلابی و دوست‌داشتنی ایران عزیز برآیند.

وی در پایان اظهار کرد: برای همه دانشجویان ثبات قدم در مسیر مطالبه‌گری و پیشنهاد برای حل مسائل و محقق ساختن آرمان‌های انقلاب اسلامی را از خداوند متعال مسئلت می‌کنم.

انتهای پیام
captcha