پذیرش دانشجو در دانشگاه اسلامی «القادر» پاکستان
کد خبر: 4019137
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۲

پذیرش دانشجو در دانشگاه اسلامی «القادر» پاکستان

دانشگاه اسلامی «القادر» که اخیرا در شهر «جهلم»(جلوم Jhelum) پاکستان تأسیس شده است، اقدام به پذیرش دانشجو کرد.

پذیرش دانشجو در دانشگاه اسلامی «القادر» پاکستانبه گزارش ایکنا، این دانشگاه به منظور ترویج آموزه‌های سیره نبوی و صوفیان در منطقه «سوهاوا» از توابع شهر جهلم در ایالت پنجاب واقع شده است و بیش از 60 دانشجو از سراسر پاکستان در این دانشگاه پذیرش شده‌اند.

القادر، نخستین دانشگاه اسلامی پاکستان است که با نظارت بنیاد «القادر» تأسیس شده و در کنار معارف اسلامی و علوم جدید، آموزش‌هایی مبتنی بر تصوف و معنویت را نیز ارائه خواهد کرد.

بنا به اعلام رایزنی فرهنگی ایران در اسلام‌آباد، عمران‌خان، نخست‌وزیر پاکستان اخیراً این دانشگاه را افتتاح کرد و این مرکز علمی 25 ماه پس از گذاشتن سنگ بنا افتتاح شد.

وی در این مراسم اظهار کرد: تأکید بر اهمیت آموزش در کشور بسیار مهم است، هیچ ملتی بدون دانش نمی‌تواند پیشرفت کند. دانشگاه القادر با نشر آموزه‌های اسلامی، عرفان و پژوهش‌های نوین علمی، نقش مهمی در ارتقای دانش و پژوهش میان نسل جوان و شخصیت‌سازی جوانان خواهد داشت.

عمران خان تصریح کرد: تأسیس دانشگاه القادر در عرصه آموزش برای مردم منطقه جهلم هدیه بزرگی است و این دانشگاه بُعد جدیدی به علوم اجتماعی بخشیده و به یک مؤسسه آموزشی استاندارد بین‌المللی تبدیل خواهد شد.

وی همچنین بیان کرد: ما می‌خواهیم دانشگاه القادر را به یک مؤسسه برتر به سبک دانشگاه الازهر تبدیل کنیم و آن را الگویی برای جوانان قرار دهیم. این دانشگاه باعث رشد تفکر مردم نیز خواهد شد.

عمران خان سنگ بنای دانشگاه القادر را در اکتبر 2019 میلادی گذاشت و در آن زمان گفته بود: این دانشگاه به نام شمس‌الاولیاء شیخ عبدالقادر جیلانی (گیلانی) به نشانه ارتباط این نهاد با معنویت نامگذاری شده است و به مرکز شخصیت‌سازی نسل جوان تبدیل خواهد شد.

انتهای پیام
captcha