بیکاری و مهاجرت سالانه ۱۲ هزار لرستانی
کد خبر: 4019891
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۵
رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در لرستان مطرح کرد:

بیکاری و مهاجرت سالانه ۱۲ هزار لرستانی

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در لرستان با اشاره به مهاجرت سالانه ۱۲ هزار لرستانی به‌علت بیکاری، گفت: یک چهارم مردم لرستان تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند.

حامد ویسکرمی، مسئول ستاد اجرایی فرمان امام در لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، حامد ویسکرمی، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در لرستان جمعه، ۱۹ آذر در جریان دیدار رئیس‌جمهور با اقشار مختلف مردم لرستان که در سالن اجتماعات دانشگاه لرستان برگزار شد، اظهار کرد: لرستان آخرین سرشماری نفوس بیشترین در بالاترین نرخ بیکاری را تجربه کرده است.

وی با اشاره به اینکه سالانه ۱۲ هزار نفر از مردم این دیار به‌سبب بیکاری مهاجرت و در حاشیه کلا‌ن‌شهرها سکونت می‌کنند، افزود: یک چهارم جمعیت لرستان تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند کمااینکه کم‌توجهی دولتمردان پیشین به لرستان موجب شده تا این استان از حیث آسیب‌های اجتماعی در بحران به سر ببرد.

ویسکرمی با اشاره به اینکه لرستان نیازمند توسعه پایدار است و مردم به ظرفیت‌های استان و تدبیر رئیس‌جمهور دل بسته‌اند، افزود: لرستان جزء ۵ استان امن کشور است.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در لرستان با اشاره به اینکه ظرفیت بی‌بدیل استان در زمینه گردشگری با داشتن ۵ هزار اثر گردشگری می‌تواند این استان را به قطب گردشگری تبدیل کند، خاطرنشان کرد: لرستان به روایت آمار از پُر آب‌ترین استان‌های کشور است اما ۷۷ درصد اراضی کشاورزی لرستان دیم است و امکان برداشت آب را ندارند و بخشی از روستاها از آب لوله‌کشی بی‌بهره هستند.

وی با اشاره به اینکه وضعیت نسبی توسعه لرستان بر توسعه در بخش کشاورزی متمرکز است، خاطرنشان کرد: آب مسئله ملی است و در لرستان تاکید بر توسعه متوازن و تخصیص بر بیش از میلیارد متر‌مکعب، تکمیل سدهای نیمه‌تمام است کمااینکه با تخصیص ۳۷۳ میلیون مترمکعب نیاز آب چهار استان برطرف می‌شود.

ویسکرمی با تاکید بر اینکه فرآوری، صنایع تبدیلی گلخانه استحصال گیاهان دارویی از ظرفیت‌های توسعه‌ای لرستان است، اضافه کرد: خواسته لرستان برای توسعه، بهره‌مندی از خطوط آب، نفت، گاز و انرژی است چراکه بخش مهمی از لوله‌های انرژی از لرستان می‌گدزد اما حاصلی جز تخریب محیط زیست نداشته است که در این راستا پیشنهاد می‌شود پالایشگاه صد هزار بشکه‌ای با ۵ هزار اشتغال ایجاد شود کمااینکه سرمایه‌گذار این طرح نیز آماده است.

انتهای پیام
captcha