حل مشکلات لرستان عزم همه مسئولان را می‌طلبد
کد خبر: 4019899
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۵
رئیس‌جمهور:

حل مشکلات لرستان عزم همه مسئولان را می‌طلبد

رئیس‌جمهور با اشاره به ظرفیت‌های لرستان، گفت: باید به‌درستی این ظرفیت‌ها را دنبال کرد، اینکه هر شخص از دیگری بخواهد که کار را پیش ببرد نمی‌توان کار را پیش برد؛ اگر همه مسئولان پای کار نیایند هیچ اتفاقی رخ نخواهد داد.

حجت‌الاسلام رئیسی، رئیس جمهوربه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور شامگاه جمعه، ۱۹ آذر در جلسه شورای اداری استان لرستان که با حضور برخی از وزرا، هیئت همراه رئیس جمهور و مسئولان استانی تشکیل شد، ضمن اشاره به اهمیت رفع مشکلات مردم، گفت: یکی از مهمترین مشکل‌هایی که در این سفر از سوی مردم استان مطرح شده موضوع استمهال وام سیل‌زدگان است.

وی اضافه کرد: این خواسته کاملا به حق مردم است، چون زندگی آنها از بین رفته و هنوز به سامان نرسیده بنابراین به مسئولان مربوطه دستور داده‌ام که رسیدگی کنند و آن گروه از سیل‌زدگان که امکان پرداخت اقساط خود را ندارند مشمول مهلت شده تا بتوانند با سرو سامان دادن زندگی خود وام‌هایشان را نیز تسویه کنند .

رئیس‌جمهور با اشاره به ظرفیت‌های لرستان، گفت: باید به درستی این ظرفیت‌ها را دنبال کرد، اینکه هر شخص از دیگری بخواهد که کار را پیش ببرد نمی‌توان کار را پیش برد؛ اگر همه مسئولان پای کار نیایند هیچ اتفاقی رخ نخواهد داد.

حجت‌الاسلام رئیسی با بیان اینکه با توکل بر خدا ظرفیتی کم نداریم در کشور بزرگانی داریم که با تأسی بر آنها می توانیم به تصمیم، اراده و عمل برسیم، اظهار کرد: اتفاقات مهمی که در کشور رخ داده ثمره حضور همه افراد بوده است، با توجه به مشکلاتی که مطرح شد و ظرفیت‌های مختلف موجود در استان می‌توان با پیگیری مداوم به ثمره آن رسید.

وی در بخشی از سخنانش با تبریک ولادت حضرت زینب(س)، گفت: نکته‌ای که در ولادت زینب‌کبری(س) وجود دارد مقاومت در مقابل سختی‌ها است،  رمز موفقیت همه انبیای الهی از جمله نبی مکرم اسلام (ص) صبر، بردباری و تحمل سختی‌ها بوده و کار مهمی امروز به عهده همه ما است و هرکدام نسبت به مسئولیت خود وظیفه بزرگی بر عهده داریم اما باید برای کار ویژه تحمل و بردباری داشت.

رئیسی با اشاره به اینکه رفع مشکلات باید به دست توانای مدیران اتفاق بیفتد، بیان کرد: باید برای انجام مسایل صبر و ظرفیت‌سازی کرد.

وی همچنین با گرامیداشت یاد مرحوم  آیت‌الله شیخ عباسعلی صادقی و خاطره‌های خوش مردم لرستان با این عالم وارسته، اظهار کرد: نام آیت‌الله بروجردی به‌عنوان فقیه وارسته در حوزه‌های علمیه می‌درخشد، آیت‌الله کمالوند و سیدحسن طاهری خرم‌آبادی نیز جزو چهره‌های نامدار استان هستند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha