امکان اقدام قانونی علیه قانون ضد حجاب در استان کبک
کد خبر: 4019958
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۹
نخست‌وزیر کانادا خبر داد:

امکان اقدام قانونی علیه قانون ضد حجاب در استان کبک

نخست‌وزیر کانادا در پی برکناری یک معلم محجبه در استان کبک این کشور به دلیل قانون سکولاریسم حاکم بر آنجا درباره لزوم نداشتن حجاب در نهادهای دولتی گفت که امکان اقدام قانونی علیه این قانون را فراهم می‌کند.

به گزارش ایکنا به نقل از القدس العربی، جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا می‌گوید که امکان اقدام قانونی علیه قانون استان کبک این کشور که هفته گذشته یک معلم را به خاطر حجابش از کار محروم کرد، وجود دارد.

دفتر ترودو در پیامی از طریق پست الکترونیک گفت: هیچ کس در کانادا نباید به دلیل نوع پوشش یا اعتقادات مذهبی، شغل خود را از دست بدهد.

در این نامه می‌افزاید: ما در را به روی هیچ اقدام دادگاه در آینده نبسته‌ایم.

رسانه‌های داخلی کانادا پنجشنبه گذشته اعلام کردند که هیئت مدیره مدارس استان کبک این کشور در راستای اجرای قانون سکولاریسم که در سال ۲۰۱۹ تصویب شده است، از تعلیق و اخراج فاطمه انواری، یک معلم زن از کار به سبب پوشیدن حجاب خبر داد.

بر اساس این قانون، پوشیدن نمادهای هر دینی برای کارمندان دولت ممنوع است؛ در همین حال اولیای دانش‌آموزان دبستان چلسی در استان کبک با بستن روبان‌های سبز به حصار توری بیرون مدرسه حمایت خود را از این معلم اعلام کردند.

شمار مسلمانان در استان کبک کانادا حدود یک میلیون و 53 هزار نفر است که ۳.۷ درصد از کل جمعیت 38 میلیون نفری کانادا را مسلمانان تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام
captcha