به گزارش ایکنا به نقل از اداره ارتباطات و امور بینالملل سازمان زیباسازی شهر تهران، به همت سازمان زیباسازی شهر تهران و با همکاری با همکاری و مشارکت بین این سازمان، معاونت علمی و فنآوری ریاست جمهوری و وزارت علوم، تحقیقات و فنآوری، همزمان با آغاز هفته پژوهش به منظور ترویج فرهنگ و باور توانستن، بیش از 200 عرشه و 500 پرتابل میزبان 100 طرح از دستاوردها و توانمندیهای علمی، پژوهشی و فنآوری کشورمان شده است.
پرویز کرمی، سخنگوی معاونت علمی و فنآوری و دبیر ستاد فنآوریهای نرم و توسعه صنایع خلاق و رضا صیادی، مدیر عامل سازمان زیباسازی شهر تهران، در گفتوگویی اقدامات انجام شده در این خصوص را تشریح کردند.
رضا صیادی با بیان اینکه 100 طرح فرهنگی از دستاوردهای و توانمندی های علمی، پژوهشی و فناوری کشور با عنوان «ایران ساخت» در سطح شهر تهران اکران شده است، گفت: با همکاری و مشارکت بین سازمان زیباسازی شهر تهران، معاونت علمی و فنآوری ریاست جمهوری و وزارت علوم، تحقیقات و فنآوری؛ دستاوردهای علمی، پژوهشی و فنآوری احصا و به منظور گرامیداشت این هفته و معرفی پیشرفتها و موفقیتهای دانشمندان و اندیشمندان کشورمان روی بیش از 700 سازه تبلیغاتی اکران شد.
صیادی ادامه داد: قرار دادن این ظرفیتها و دستاوردها در معرض دید شهروندان، میتواند روحیه خودباوری و غرور ملی هموطنانمان را تقویت کند.
به گفته مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران، دستاوردهایی در حوزه هوش مصنوعی، پزشکی، فنآوری اطلاعات، فنآوری نظامی و ... مانند جراحی رباتیک سینا، ربات دستیار پزشک، ربات بازو، جراح هوشمند، بازرسی هوشمند، واکسن برکت، بند ناف رویان، پت حیوانات، واکسن آنفلوآنزا، ونتیلاتور، هواپیمای دونفره، همو دیالیز، میکروسکوپ، نای مصنوعی، رگ مصنوعی، میکروسیتی، جنگنده کوثر، بالگرد هما، ناو جماران، پنجه کربنی، بالگرد صبا، لیزر صنعتی، پرنده عمود پرواز، تبلت نابینایان، مترو، کیت کرونا، شتابدهنده پزشکی، سورنا، پروتز عصبی و .. از مواردی بودند که در این هفته روی سازههای تبلیغات محیطی اکران شده است.
پرویز کرمی، سخنگوی معاونت علمی و فنآوری و دبیر ستاد فنآوریهای نرم و توسعه صنایع خلاق، نیز با بیان اینکه تهران نمایانگر توانمندی شرکتهای دانشبنیان و خلاق شده است، از برنامه ها و همکاری مشترک این ستاد با سازمان زیباسازی شهر تهران برای معرفی دستاوردهای هایتک دانش بنیان ایران ساخت گفت و افزود: همزمان با هفته پژوهش و فنآوری، دستاوردهای فنآورانه شرکتهای دانشبنیان و خلاق روی بیش از 700 فضای تبلیغات محیطی معرفی میشود تا جامعه با توانمندیهای زیستبوم فنآوری و نوآوری آشنا شود و از ظرفیتهای خارقالعاده محصولات ایرانساخت آگاهی پیدا کند.
کرمی با اشاره به قرار گرفتن این دستاوردها در معرض دید عموم جامعه و در کلانشهر تهران ادامه داد: این دستاوردها شامل محصولات هایتک دانشبنیان و خلاق، طرحهای کلان ملی فنآوری و پروژههای فنآورانه تجاریسازی شده و صادراتی ایران ساخت است که نیازی از کشور و جامعه را برطرف کرده و ایران را در مسیر اعتلا و توانمندی پیش بردهاند. این محصولات حوزههای گوناگونی اعم از فنآوریهای راهبردی، فنآوریهای همگرا، لیزر، فوتونیک، رباتیک، حمل و نقل پیشرفته، تجهیزات پیشرفته آزمایشگاهی و سایر حوزههای فنآورانه را در برمیگیرد.
مشاور معاون علمی و فنآوری رئیسجمهور، با اشاره به نقش این کسبوکارها در تولید ناخالص داخلی، اشتغال و توسعه پایدار کشور گفت: زیست بوم نوآوری و فنآوری کشور روز به روز گستردهتر میشود و نقش حمایتهای ترویجی، تبلیغی و تسهیلگری در رشد و رونق این زیست بوم اثرگذاری بالایی دارد. بر همین اساس، در کنار حمایت از توسعه محصول، تجاریسازی و صادرات، حمایت از معرفی، فرهنگسازی و ترغیب جامعه به حمایت از محصولات و خدمات ایرانساخت یکی از مهمترین اولویتهای معاونت علمی و فنآوری ریاست جمهوری به شمار میرود.
سخنگوی معاونت علمی و فنآوری ریاست جمهوری از توانمندی و شایستگی زیستبوم فنآوری و نوآوری کشورمان در راستای رفع مهمترین نیازهای کشور و معرفی ایران مقتدر و فنآور گفت و ادامه داد: در همین راستا و در اجرای برنامههای دولت سیزدهم در زمینه حضور در بازارهای بینالمللی و معرفی محصولات دانشبنیان به بازارهای هدف صادراتی در دستور کار معاونت علمی و فناوری است. اما شناخت جامعه از توانمندیهای این زیستبوم، باور به توانستن و تولید محصولات دانش بنیان و خلاق، از ضرورت هایی است که جایگاه این شرکتها را دوصدچندان ارتقا میبخشد و این برنامه اخیر در این منظومه پیگیری و اقدام شد.
کرمی در ادامه به همراهی و حمایت ویژه شهردار تهران و مدیران سازمان زیباسازی شهر تهران اشاره و از تلاش آنها قدردانی کرد.
انتهای پیام