مسابقات فراتر از حفظ و در زمینه درک مفاهیم قرآن برگزار شود
کد خبر: 4020861
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۷
رئیس‌جمهور مصر:

مسابقات فراتر از حفظ و در زمینه درک مفاهیم قرآن برگزار شود

رئیس‌جمهور مصر در شرایطی که کشورش میزبان مسابقات جهانی حفظ قرآن کریم است توصیه کرد به مسابقات درک معانی و تفسیر قرآن نیز توجه خاص شود.

مسابقات فراتر از حفظ و در زمینه درک مفاهیم قرآن برگزار شودبه گزارش ایکنا به نقل از الشروق، عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور مصر در دیدار با محمد مختار جمعه، وزیر اوقاف این کشور توصیه‌هایی را در خصوص فعالیت‌های قرآنی و دینی این نهاد ارائه داد.

بسام راضی، سخنگوی رسمی ریاست جمهوری مصر تصریح کرد: در این دیدار السیسی در جریان تلاش‌های وزارت اوقاف در آموزش ائمه و خطبای جماعت جدید و دوره‌های آموزشی که این وزارتخانه با همکاری الازهر و سایر نهادها برای ارتقای سطح آموزش به آنها تدارک دیده است، قرار گرفت.

همچنین وزیر اوقاف مصر رئیس جمهور کشورش در جریان روند برگزاری مسابقه جهانی قرآن کریم در این کشور و استقبال گسترده از آن قرار داد و رئیس جمهور هم توصیه کرد که این گونه مسابقات فقط در رشته حفظ برگزار نشود؛ بلکه مسابقاتی در رشته‌های درک و فهم قرآن کریم و تفسیر آن ترتیب داده شود.

رئیس جمهور مصر همچنین توصیه کرد که روی نبوغ و استعداد نوجوانان و جوانانی که در حفظ قرآن مهارت دارند کار شود.

وزیر اوقاف مصر همچنین خبر داد که قرار است در ماه فوریه آینده یک کنفرانس بین‌المللی با مشارکت گسترده از اقصی نقاط جهان تحت عنوان «قرارداد شهروندی و تأثیر آن بر دستیابی به صلح اجتماعی و جهانی» برگزار شود و رئیس جمهور دستور داد در محورهای کنفرانس مطالعه تخصصی در مورد توسعه مفهوم دولت از منظر انسانی گنجانده شود.

بیست و هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم مصر به نام شیخ محمد صدیق منشاوی، قاری مشهور مصری از روز شنبه، 20 آذرماه در قاهره آغاز شده است. ۷۴ قاری از کشورهای مختلف جهان در این مسابقه حضور دارند و به مدت  چهار روز در رشته‌های مختلف با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

انتهای پیام
captcha