تربیت ۳۰۰ حافظ قرآن به همت خواهران کم‌بینای تویسرکانی
کد خبر: 4021034
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۵

تربیت ۳۰۰ حافظ قرآن به همت خواهران کم‌بینای تویسرکانی

دو خواهر کم‌بینای حافظ تویسرکانی که افتخار تربیت بیش از ۳۰۰ حافظ قرآن را دارند قرآن را آیین‌نامه زندگی انسان دانسته و تمسک به آن را راه موفقیت بیان کردند.

کلاس قرآنی بانوان روستاطیبه و مرضیه فریدونی دو خواهر کم‌بینای تویسرکانی اهل روستای ولاشجرد با تلاش و کمک خداوند توانستند حافظ کل قرآن کریم شوند و نشان دهند که مشکلات جسمانی هم نمی‌تواند آن‌ها را از هدفشان دور کند.

انگیزه این دو خواهر از آنجایی آغاز شد که در کلاس چهارم ابتدایی در یک مسابقه حفظ قرآن شرکت کردند، مرضیه فریدونی که تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی ادبیات فارسی به اتمام رسانده در گفت‌وگو با ایکنا از همدان اظهار کرد: خواهرم دانشجوی حوزه علمیه در کنگاور بود و از سال دوم تحصیل خود حفظ قرآن را شروع کرد و این انگیزه مرا نیز برای حفظ قرآن بیشتر کرد و شروع به حفظ قرآن با کمک کاست‌های صوتی و قلم قرآنی کردم.

وی ادامه داد: در ابتدا وقتی چند صفحه از قرآن را حفظ کرده بودم باورم نمی‌شد که این من باشم که توانستم این آیات را حفظ کنم، هرچه که پیش می‌رفتم اشتیاقم بیشتر می‌شد به‌طوری‌که در دو ماه سه جزء را حفظ کردم و توانستم در حدود پنج سال حافظ کل قرآن شوم.

طیبه فریدونی هم که تحصیلات خود را در حوزه گذرانده به ایکنا گفت: درست است در راه آموزش، امکانات کمک‌آموزشی و تجهیزات امروزی از قبیل سخت‌افزار و نرم‌افزارها را نداشته‌ایم اما در مدارس عادی درس خواندیم و کم‌بینایی ما مشکلی در راه تحصیل و حفظ قرآن به وجود نیاورد و من توانستم در حدود سه سال حافظ کل قرآن به همراه تفسیر قرآن شوم.

وی با بیان اینکه مسئول خانه قرآن محبین اهل بیت(ع) روستای ولاشجرد است، ادامه داد: پس از اتمام حفظ قرآن به همراه خواهرم در دوره مربی قرآن در قم شرکت کرده و پس از گذراندن دوره و آزمون موفق به اخذ مدرک مربی قرآن شدیم و این باعث شد در تویسرکان در روستاهای کنجوران، ولاشجرد، مرادآباد، سه گاوی، قلعه‌نو، جرا، لامیان، شان آباد،کهنوش، چاشت خوره و چند روستای دیگر کلاس‌های آموزش قرآن را برگزار کردیم و افتخار تربیت بیش از ۳۰۰ حافظ جزء و دو حافظ کل قرآن را داریم.

طیبه یکی از مشکلاتشان در این راه را مشکلات مالی دانست و گفت: ما برای رفت‌وآمد به روستاها مشکل داریم و گاهی در این زمینه باید هزینه‌های زیادی بپردازیم درصورتی‌که حقوقی هم دریافت نمی‌کنیم که از آن هزینه کنیم اداره اوقاف گاهی اندک حقوقی به حسابمان واریز می‌کند آن‌قدر که حتی هزینه رفت‌وآمد ما در سال هم نمی‌شود.

فریدونی بر کمبود بودجه‌های مالی تأکید کرد و افزود: حتی برای خرید جایزه برای قرآن آموزانمان با مشکل مالی همراه هستیم و این موضوع را با اداره اوقاف، تبلیغات و بسیج هم مطرح کرده‌ایم اما با جواب این‌که بودجه نداریم مواجه شدیم.

وی ادامه داد: مشکل بعدی همکاری نکردن مدارس در برگزاری کلاس‌های قرآن برای دانش‌آموزان است مدیران مدرسه می‌گویند اگر بچه‌ها مشغول حفظ و یادگیری قرآن شوند از درس‌هایشان جا می‌مانند درصورتی‌که حفظ قرآن موجب تقویت ذهن و افزایش نور چشم می‌شود و می‌تواند حتی به دانش‌آموزان کمک کند.

طیبه که به گفته‌ خود نخبه بین‌المللی قرآن در سال ۹۵ هم معرفی‌ شده است با بیان این‌که در حال حاضر به علت بیماری کرونا، کلاس‌ها به‌صورت آنلاین برگزار می‌شود از برگزاری کارگاه‌های حفظ و تفسیر، روخوانی و روان‌خوانی قرآن، کرسی تلاوت،محفل انس با قرآن، گفتمان مهدویت، بصیرت، سبک زندگی اسلامی، پرسش ‌و پاسخ و دیگر موضوعات به‌صورت مجازی در مقاطع نوجوانان و بزرگسالان خبر داد و گفت: علاقه‌مندان به حضور در این جلسات می‌توانند با ارسال پیامک به شماره ۰۹۱۸۹۳۸۵۲۳۲ ارتباط برقرار کرده و در جلسات شرکت کنند.

وی از رعایت نشدن طرح استخدام سه درصد بهزیستی گلایه‌مند بود و گفت: بااینکه سال‌هاست حافظ هستیم و فعالیت قرآنی داریم در هیچ سازمان و یا نهادی استخدام نشده‌ایم تا بلکه بتوانیم در راهی که هستیم برای جامعه مفیدتر باشیم.

فریدونی موفقیت اجتماعی خود را مدیون قرآن دانست و تصریح کرد: این نور قرآن است که دست ما را می‌گیرد و ما هرچه داریم از قرآن داریم و اوست آیین‌نامه زندگی انسان و هر انسانی بر قرآن تمسک جوید قطعاً موفق خواهد بود.

انتهای پیام
captcha