روشن شدن حقیقت پرونده انفجار بیروت در گرو پایبندی قضات به قانون اساسی است
کد خبر: 4021235
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۱
حزب‌الله و جنبش امل در بیانیه‌ای مشترک تأکید کردند؛

روشن شدن حقیقت پرونده انفجار بیروت در گرو پایبندی قضات به قانون اساسی است

رهبران جنبش امل و حزب‌الله در بیانیه‌ای پس از نشست مشترک مسئولان منطقه‌ای خود در منطقه جنوب بر اهمیت پایبندی قضات به قانون اساسی برای تحقق عدالت و روشن شدن حقیقت در پرونده انفجار بندر بیروت تأکید کردند.

 به گزارش ایکنا به نقل از العهد، در این بیانیه آمده است: جنبش امل و حزب‌الله مانند همیشه بر روشن شدن کامل حقیقت در حادثه انفجار بندر بیروت و مشخص شدن عاملان فتنه کمین در طیونه تأکید و صراحتاً عنوان می‌کنند که در این راه هیچ سازشی را نمی‌پذیرند؛ چرا که موجب پایمال شدن خون شهدای این حوادث خواهد شد.

همچنین در این بیانیه از دستگاه قضایی لبنان خواسته شده است تا عاملان این دو جنایت را در هر سطح و گروهی محاکمه و مجازات کند.

علاوه بر این، جنبش امل و حزب‌الله در بیانیه مشترک خود به موضوع تشدید بحران مالی، اقتصادی و معیشتی در لبنان نیز پرداختند و از مراجع امنیتی و قضایی ذی‌ربط و نهادهای نظارتی و وزارتخانه‌های ذی‌ربط خواستند تا اقدامات لازم را برای کاهش افت ارزش پول ملی کشور، مقابله با دلالان بازار سیاه و کاسبان وضعیت نامناسب اقتصادی کشور و تأمین دارو، غذا و دیگر نیازهای اولیه مردم انجام دهند.

نمایندگان هر دو گروه در این بیانیه در مورد انتخابات نیز بر پایبندی خود به قانون اساسی و قوانین انتخابات و همچنین برگزاری انتخابات در موعد مقرر نیز تأکید و قاطعانه هرگونه تلاش برای به تعویق انداختن انتخابات یا مخدوش ساختن روند انتخابات را به شدّت رد و محکوم کردند.

جنبش امل و حزب‌الله در این بیانیه از گروه‌های فلسطینی نیز خواستند که هوشیار بوده و از افتادن به دام تفرقه پرهیز کنند و تأکید کردند که هدف اصلی گروه‌های فلسطینی باید مقاومت در برابر اشغالگری صهیونیست‌ها و مقابله با طرح‌های مختلف برای عادی‌سازی اشغال و یهودی‌سازی فلسطین باشد تا از این راه آرمان فلسطین و تشکیل کشور فلسطین به پایتختی قدس شریف تحقق پیدا کند.

در پایان این بیانیه آمده است: جنبش امل و حزب‌الله بر استحکام و تحکیم اتحاد بین خود در سطوح مختلف رهبری، سازمانی و جهادی در تمام عرصه‌ها به‌ویژه در انتخابات پارلمانی و صنفی و همچنین در مواجهه با بحران‌های اجتماعی و اقتصادی تأکید می‌کنند چرا که این اتحاد در خدمت یک هدف یعنی لبنان بوده تا وطنی شایسته برای تمام فرزندان خود باشد.

انتهای پیام
captcha