تلاش بانک مرکزی فیلیپین برای توسعه بانکداری اسلامی
کد خبر: 4021450
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۴

تلاش بانک مرکزی فیلیپین برای توسعه بانکداری اسلامی

بانک مرکزی فیلیپین با سازمان حسابداری و حسابرسی مؤسسات مالی اسلامی (AAOIFI) در جهت ترویج و تشویق بانکداری اسلامی در فیلیپین همکاری خواهد کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از Pak Observer، بنجامین ای. دیوکنو(Benjamin E. Diokno)، رئیس بانک مرکزی فیلیپین در بیانیه‌ای گفت که همکاری نزدیک با سازمان حسابداری و حسابرسی مؤسسات مالی اسلامی(AAOIFI،) یکی از نهاد‌های تنظیم کننده استانداردهای تامین مالی اسلامی، می‌تواند رشد این بخش را  در فیلیپین تسریع کند.

رئیس بانک مرکزی فیلیپین گفت که پذیرش استانداردهای AAOIFI، همکاری در زمینه‌های ظرفیت‌سازی و کمک‌های فنی را در حوزه تأمین مالی اسلامی بالا می‌برد. ابتکارات بانک مرکزی فیلیپین در جهت تقویت صنعت بانکداری و تأمین مالی اسلامی مطابق با چشم‌انداز قانون جمهوری شماره 11439 یا قانون بانکداری اسلامی مصوب آگوست 2019 است.

وی افزود: به عنوان ناظر سیستم بانکی، بانک مرکزی فیلیپین اهمیت برقراری روابط رسمی با AAOIFI را به خوبی درک کرده، زیرا این امر ابتکارات بانک مرکزی فیلپیین را در بخش بانکداری و تأمین مالی اسلامی در کشور را تقویت خواهد کرد.

تفاهمنامه همکاری بین بانک مرکزی فیلیپین و AAOIFI طی مراسمی مجازی که به عنوان بخشی از شانزدهمین کنفرانس سالانه AAOIFI که توسط بانک توسعه اسلامی برگزار شده بود، امضا شد.

انتهای پیام
captcha