حمایت از افغانستان وظیفه دینی و اخلاقی کشورهای مسلمان است
کد خبر: 4022111
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۲
وزیر امور خارجه ترکیه:

حمایت از افغانستان وظیفه دینی و اخلاقی کشورهای مسلمان است

مولود چاووش اوغلو در نشست شورای وزیران امور خارجه سازمان همکاری اسلامی بر ضرورت حمایت از افغانستان برای جلوگیری از فروپاشی اقتصاد این کشور تأکید و این اقدام را یک واجب دینی و اخلاقی خواند.

به گزارش ایکنا، به نقل از تی ار تی عربی، وزیر امور خارجه ترکیه در سخنرانی خود در این نشست که در مورد افغانستان و در اسلام‌آباد پایتخت پاکستان برگزار می‌شود، با تأکید بر لزوم همکاری با دولت طالبان برای دستیابی به ثبات در افغانستان گفت: ما باید با کمک و حمایت از سیستم مالی و یافتن راه‌حل‌های مناسب برای مشکل نقدینگی از فروپاشی اقتصاد افغانستان جلوگیری کنیم.

وزیر امور خارجه ترکیه افزود: حمایت از افغانستان یک وظیفه اخلاقی و دینی است و سازمان همکاری اسلامی باید در بسیج حمایت‌های بین‌المللی از افغانستان در برابر تهدید گرسنگی نقش رهبری را ایفا کند.

وی از کمک‌های بشردوستانه به افغانستان استقبال کرد و همچنین تصمیم بانک توسعه اسلامی برای ایجاد صندوقی برای افغانستان را «گامی در مسیر درست» توصیف کرد.

چاووش اوغلو تصریح کرد: ما باید به حمایت از دولت فعلی برای جذب و حمایت از حقوق همه و گسترش دسترسی زنان و دختران به تحصیل و کار ادامه داده و در این زمینه پیشنهاد‌هایی نیز ارائه کنیم.

وی بیان کرد: برادران افغان ما شایسته آینده بهتری هستند و اکنون باید در این زمینه گام برداریم.

از سوی دیگر وزیر امور خارجه ترکیه از ذکر اهمیت موضوع فلسطین نیز غافل نشد و بر حمایت و عزم کشور متبوع خود برای تشکیل کشور مستقل فلسطینی به پایتختی قدس شریف تأکید کرد.

انتهای پیام
captcha