آشنایی نوجوانان با «داستان‌های زندگی» در مدارس قرآن دانشگاه تهران
کد خبر: 4022226
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۱

آشنایی نوجوانان با «داستان‌های زندگی» در مدارس قرآن دانشگاه تهران

دوره مجازی «داستان‌های زندگی با مطالعه آیات قرآن عربی» از سوی مجمع مدارس دانشجویی قرآن و عترت دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

دوره داستان‌های زندگیبه گزارش ایکنا، دوره مجازی «داستان‌های زندگی با مطالعه آیات قرآن عربی» از سوی کارگروه رهبر نوجوان زیر نظر مجمع مدارس دانشجویی قرآن و عترت دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

این دوره با تدریس هانی چیت‌‌چیان، مدرس مجمع مدارس دانشجویی و ویژه نوجوانان در روزهای شنبه به مدت 15 هفته به صورت کاملاً مجازی و آفلاین در بستر سامانه رهبر نوجوان برپا می‌شود.

در توصیف ضرورت برگزاری و هدف از این دوره، آمده است: در سوره مبارکه یوسف با آیات کتابی آشنا می‌شویم که می‌تواند هر تاریکی و هر سؤالی یا هر جایی که آدم چیزی نمی‌داند و این ندانستن می‌تواند برای او مشکل‌ساز باشد را برای انسان روشن کند. در این دوره می‌خواهیم قصصی از انبیا را از قرآن عربی بخوانیم و نکاتی را برای عمل‌هایمان در زندگی پیاده‌سازی کنیم.

همچنین درباره توضیح کارگروه رهبر نوجوان نیز می‌گفت نوجوانی دوره گذر از طفولیت به سوی جوانی است، دوره‌ای که انسان مکلف شده و خطاب دستورات خداوند قرار می‌گیرد، دوره‌ای که انسان باید مأموریت تاریخی خود را شناخته و برای تحقق آرمان‌های بلند توحیدی، برنامه‌ریزی و اقدام کند. کارگروه رهبر نوجوان تلاش می‌کند مهم‌ترین اصول و مهارت‌های تربیت نوجوان را مبتنی بر معارف قرآن و عترت، استخراج کرده و در اختیار نوجوانان، معلمان و مربیان و خانواده‌ها قرار دهد.

انتهای پیام
captcha