شکایت لبنان از اسرائیل به سازمان ملل برای نقض حریم هوایی
کد خبر: 4022324
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۶

شکایت لبنان از اسرائیل به سازمان ملل برای نقض حریم هوایی

رئیس پارلمان لبنان پس از دیدار با دبیر کل سازمان ملل از رژیم صهیونیستی برای نقض حریم لبنان و استفاده از حریم هوایی آن برای حمله به سوریه انتقاد کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از العهد، نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان در نشست خبری مشترک با آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل در بیروت از تجاوز مکرر رژیم صهیونیستی به حریم هوایی لبنان شکایت کرد.

نبیه بری ضمن تقدیر از کمک سازمان ملل به ارتش لبنان در حفاظت از مرز این کشور با سرزمین‌های اشغالی گفت: ما بر استحکام رابطه مردم خود در جنوب با نهاد نظامی و یونیفل تأکید می‌کنیم و اگر در هر کجا هم که ناآرامی باشد مسئولیت آن بر عهده اسرائیل است.

رئیس پارلمان لبنان گفت اسرائیل هر روز حریم لبنان را نقض می‌کند و گهگاه از حریم ما برای حمله به کشور برادر سوریه استفاده می‌کند.

بری در موضوع مذاکره بر سر ترسیم مرزهای دریایی کشورش با سرزمین‌های اشغالی نیز گفت: ما می خواهیم گفت‌وگوها تحت نظارت سازمان ملل و با حضور آمریکایی‌ها برگزار شود زیرا تعلل در مذاکرات براقتصاد ما تأثیر می‌گذارد و رسیدگی به بحران‌ها را به تعویق می‌اندارد.

گوترش نیز به نوبه خود گفت: آقای بری ما را در جریان تخلفات مکرر نقض حریم هوایی لبنان قرار داد و ما موضوع کمک بیشتر جامعه بین‌المللی به ارتش لبنان را بررسی کردیم و در عین حال از هیچ تلاشی برای دستیابی به راه حل فوری در ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و اسرائیل فروگذاری نمی‌کنیم تا لبنان از منابع موجود در آنجا استفاده کند.

انتهای پیام
captcha