گفت‌وگوی سیاسی بین گروه‌های مختلف لبنانی؛ راهی برای عبور از بحران کنونی
کد خبر: 4022114
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۲
مفتی جعفری ممتاز لبنان تأکید کرد:

گفت‌وگوی سیاسی بین گروه‌های مختلف لبنانی؛ راهی برای عبور از بحران کنونی

مفتی جعفری ممتاز لبنان با اشاره به اینکه لبنان در تاریخ معاصر خود شاهد هیچ‌گاه چنین وضعیت خطرناکی برای بر هم زدن ثبات کشور نبوده است، گفت‌وگوی سیاسی میان گروه‌های مختلف لبنانی را یک ضرورت و راه‌حلی برای عبور از بحران کنونی توصیف کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از العهد، شیخ احمد قبلان، مفتی جعفری ممتاز لبنان، وضعیت کنونی را یک بن‌بست تاریخی توصیف کرد به شکلی که نهادهای سیاسی ناتوان و نهادهای دولتی نیز در معرض تهدید قرار گرفته‌اند.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه مردم در حال حاضر در رنج به سر می‌برند، اعلام کرد: بازی سیاسی کنونی به خارج از مرزهای کشور رسیده است و خطرناک‌تر اینکه برخی، مواضع سیاسی خود را در  همراهی با نقشه‌های بین‌المللی و منطقه‌ای بیان می‌کنند که با قصد ویرانی کشور ترسیم شده است.

مفتی جعفری ممتاز لبنان تأکید کرد: آنچه امروز و فردا برای این کشور ضرورت دارد، نجات آن از این وضعیت سیاسی بوده و راه‌حل آن نیز از طریق گفت‌وگو میان گروه‌های مختلف لبنانی است، ولو اینکه این گفت‌وگو در پشت‌صحنه انجام شود.

وی گفت‌وگوی ملی فراگیر را یک ضرورت ملی، نجات‌بخش و دارای اهمیت وجودی برای کشور دانست و تصریح کرد انسداد سیاسی کشور را به سوی انفجار خواهد برد و در این صورت کمک‌های سازمان ملل و بازی‌های بین‌المللی برای ما سودی نخواهد داشت.

شیخ قبلان با بیان اینکه هرکس پیروزی را از طریق فریب و دسیسه قضایی، بستن درهای کشور و خفه کردن دیگری، گرسنگی دادن به مردم و یا باز کردن درهای کشور به سوی بیگانگان مغرض می‌جوید، در واقع بر سرنوشت و وجود خود قمار می‌کند نه وجود لبنان.

وی همچنین تبدیل شدن لبنان به یک معامله سیاسی در انتخابات یا یک خودکشی سیاسی را شرم‌آور دانست.

مفتی جعفری ممتاز لبنان در پایان گفت: توصیه من این است که اشتباهات تاریخی را تکرار نکنیم، زیرا لبنان، همزیستی و حالت یکپارچه آن، با وجود تلخی وضعیت کنونی ما، امری بزرگ‌تر از مشکلات موجود است.

انتهای پیام
captcha