ناکامی رژیم صهیونیستی در قطع بودجه کمیته حقیقت‌یاب سازمان ملل
کد خبر: 4023479
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۷

ناکامی رژیم صهیونیستی در قطع بودجه کمیته حقیقت‌یاب سازمان ملل

سازمان ملل پیشنهاد رژیم صهیونیستی برای قطع بودجه کمیته حقیقت‌یاب بررسی جنایت‌های اسرائیل در اراضی اشغالی را رد کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، سازمان ملل درخواست رژیم صهیونیستی برای قطع بودجه کمیته حقیقت‌یاب تشکیل شده توسط شورای حقوق بشر سازمان ملل  را رد کرد.

این کمیته پس از تجاوزات اخیر صهیونیست‌ها به غزه و به پیشنهاد مجمع عمومی سازمان ملل و برای بررسی تخلفات این رژیم در اراضی اشغالی تشکیل شد.

پیشنهاد رژیم صهیونیستی برای قطع بودجه پیشنهادی برای کمیته حقیقت‌یاب با رأی قاطع 125 کشور شامل چین و سایر کشورهای عربی رد شد، در حالی که تنها 8 کشور شامل رژیم صهیونیستی و آمریکا به این پیشنهاد رأی مثبت دادند.

ریاض منصور، نماینده فلسطین در سازمان ملل متحد از تمامی کشورهایی که در کنار فلسطین و حق‌طلبان در برابر اسرائیل ایستادند، تشکر و قدردانی کرد.

شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در 27 ماه می، تشکیل کمیته‌ای را برای بررسی موارد نقض حقوق بشر از سوی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی، تصویب کرد. مدت مأموریت این کمیته در زمان تصویب تا 13 آوریل سال 2021 و گستردۀ مأموریت آن سرزمین‌های اشغالی فلسطینی از جمله قدس شریف معرفی شد.

در 13 آوریل، اوضاع در اراضی فلسطین در نتیجه اقدامات اسرائیل در قدس شریف بالا گرفت، سپس تنش به کرانه باختری و دیگر شهرهای اشغالی کشیده شد و سرانجام به درگیری نظامی گسترده میان گروه‌های مقاومت و رژیم صهیونیستی منجر شد. این درگیری 11 روز به طول انجامید و سرانجام در 21 ماه می با قبول آتش‌بس از سوی طرفین متوقف شد.

رژیم صهیونیستی از زمان آتش‌بس تاکنون همچنان به محاصره نوار غزه و نقض حقوق فلسطینی‌ها در اراضی اشغالی و کرانه باختری ادامه داده و از عمل به تعهدات خود شانه خالی کرده است.

واکنش جهاد اسلامی به ناکامی رژیم صهیونیستی

جنبش جهاد اسلامی در واکنش به ناکامی رژیم صهیونیستی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، این شکست را نتیجه طبیعی جنایات هولناک و آشکار این رژیم در حق ملت فلسطین دانست.

احمد المدلل، مسئول پرونده آوارگان در جنبش جهاد اسلامی با انتشار بیانیه‌ای تصریح کرد: دشمن صهیونیستی دیگر نمی‌تواند جامعه بین‌المللی را درباره جنایات خود در فلسطین فریب دهد و آگاهی از جنایت‌های این رژیم تا زمانی که اشغال سرزمین‌های فلسطینی ادامه دارد، وجود خواهد داشت.

وی در ادامه تأکید کرد: آنچه در سازمان ملل اتفاق افتاد تأییدی بر حقانیت مردم فلسطین است چرا که آن‌ها از حقوق خود دست نکشیدند و همچنان از حق مبارزه و مقاومت خود بر مبنای قوانین بین‌المللی استفاده می‌کنند.

المدلل افزود: دشمن صهیونیستی با وجود همه جنایات خود از جمله کشتار، دستگیری و آواره ساختن مردم و شهرک‌سازی و همچنین محاصره و تلاش برای یهودی‌سازی سرزمین‌های اشغالی نتوانست اراده مردم فلسطین برای مقاومت را درهم شکند.

المدلل سازمان آزادی‌بخش فلسطین و تشکیلات خودگردان فلسطین را به خروج از توافقنامه اسلو و ایجاد حالت درگیری با دشمن صهیونیستی و همچنین تسریع در آشتی ملی بین گروه‌های فلسطینی و اتخاذ موضعی یکسان با گروه‌های مقاومت فراخواند.

وی این اقدام را ضامن افزایش قدرت فلسطین در سطح بین‌المللی و شکست روایت صهیونیستی از مسئله فلسطین دانست.

انتهای پیام
captcha