بیانیه حماس در سالروز نبرد فرقان/ جنایتکاران جنگی محاکمه می‌شوند
کد خبر: 4023982
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۸

بیانیه حماس در سالروز نبرد فرقان/ جنایتکاران جنگی محاکمه می‌شوند

حماس با صدور بیانیه‌ای به مناسبت سیزدهمین سالروز نبرد فرقان(تجاوز سال 2008 رژیم صهیونیستی به غزه) تأکید کرد که عاملان جنایت کشتار زنان و کودکان غزه در آن سال با گذشت زمان از محاکمه و مجازات مصون نخواهند بود.

حماس: عاملان جنایت کشتار زنان و کودکان غزه در جنگ 2008 از مجازات مصون نخواهند بود/آمادهبه گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری حماس، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) تأکید کرد که گزینه مقاومت فراگیر و در رأس آن مقاومت مسلحانه و شعله‌ور کردن آتش انتفاضه به روی دشمن راه استیفای حقوق و آزادسازی سرزمین فلسطین و دفاع از ملت، اصول، مقدسات و اسرای آن است و می‌تواند به مهار تجاوزات و جرایم روزافزون اشغالگران منجر شود.

حماس در بیانیه‌ای خبری به مناسبت سیزدهمین سالروز نبرد فرقان (حمله دشمن صهیونیستی علیه نوار غزه در 27 دسامبر سال 2008 میلادی) اعلام کرد: جرایم رژیم اشغالگر علیه ملت فلسطین و سرزمین و مقدسات آن با گذشت زمان از یاد نمی‌رود و عوامل ارتکاب این جنایات به عنوان جنایتکاران جنگی محاکمه خواهند شد.

وی با تأکید بر اینکه حافظه ملت فلسطین بیدار است و هرگز فراموش نمی‌کند و نمی‌بخشد، تأکید کرد: آنها وفادار به خون پاک شهدا می‌مانند که این سرزمین مبارک را آبیاری کرد تا مقاومت و انتفاضه در هر وجب از خاک ما تا آزادسازی کامل سرزمین و بازگشت آوارگان ادامه یابد.

حماس آزادسازی همه اسرای زن و مرد فلسطین از زندان‌های رژیم اشغالگر را مسئولیتی ملی برای این جنبش خواند و افزود: نظامیان رژیم اشغالگر که در چنگ مقاومت هستند تا وقتی که اسرای قهرمان ما طی معامله‌ای عزتمندانه آزاد نشوند، آزاد نخواهند شد.

این جنبش تأکید کرد: ادامه محاصره نوار غزه برای بیش از 15 سال و عدم تعهد به بازسازی آنچه توسط اشغالگران ویران شده است، رنج بیش از دو میلیون شهروند فلسطینی را افزایش داده و بحران‎های معیشتی را شدت بخشیده که نسبت به خطر این شرایط و پیامدهای آن هشدار داده می‌شود.

حماس از امت عربی و اسلامی و آزادگان جهان خواست برای پایان دادن به این محاصره ظالمانه علیه غزه اقدام فوری کنند.

این جنبش با تأکید بر اینکه تداوم خصومت، شهرک سازی، یهودی‌سازی سرزمین و مقدسات در قدس، کرانه باختری، مسجدالاقصی و حرم ابراهیمی و حتی در داخل سرزمین‌های اشغالی 1948 پذیرفتنی نیست، گفت: دشمن صهیونیست باید این درس را پس از نبرد اخیر سیف القدس خوب بفهمد، زیرا مقاومت قدرت روزافزونی دارد و رزمایش اخیر آن آخرین رزمایش نخواهد بود و در برابر تنش‌ها دست بسته نخواهد بود.

حماس در پایان به همه فلسطینیان قهرمان در جنین، برقه، سبسطیه، جبل صبیح و همه شهرهای کرانه باختری که این روزها تا پای جان در برابر حملات شهرک‌نشینان صهیونیست و ارتش آن مقاومت می‌کنند، درود فرستاد.

حمله‌ای که ارتش رژیم صهیونیستی ساعت 11 و 30 دقیقه صبح روز یکشنبه 27 دسامبر 2008 (7دی1387) علیه نوار غزه آغاز کرد تا 18 ژانویه 2009 (29دی1387) ادامه یافت و بر اثر آن حدود 1500 فلسطینی به شهادت رسیدند که بیش از 400 نفر آنها کودک و 111 نفر نیز زن بودند و قریب 4 هزار و 500 فلسطینی نیز زخمی شدند.

روز نخست این جنگ، خونبارترین روز در تاریخ فلسطین محسوب می‌شود؛ به گونه‌ای که بیش از 200 فلسطینی بر اثر حملات هوایی رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده، بیش از 700 نیز مجروح شدند تا جایی که این روز را یکشنبه سیاه نامیدند.

در این جنگ دست کم 100 نظامی صهیونیست نیز به هلاکت رسیدند و حدود یک هزار صهیونیست دیگر زخمی شدند.

این جنگ از سوی رژیم صهیونیستی عملیات سرب گداخته و از سوی مقاومت عملیات فرقان نامیده شد و به دنبال نقض آتش‌بس از سوی رژیم صهیونیستی و عمل نکردن آن به تعهداتش در قبال غزه صورت گرفت.

انتهای پیام
captcha