رهبران ادیان در دومین سالگرد سردار سلیمانی گردهم می‌آیند
کد خبر: 4024484
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۹
به میزبانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛

رهبران ادیان در دومین سالگرد سردار سلیمانی گردهم می‌آیند

همایش «بزرگداشت دومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی: مدافع آزادی، امنیت و زندگی مسالمت‌آمیز پیروان ادیان» با حضور رهبران ادیان توحیدی از کشورهای مختلف در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار می‌شود.

رهبران ادیان در دومین سالگرد سردار سلیمانی گرد هم می‌آیندبه گزارش ایکنا؛ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در این باره اعلام کرد: سیزدهم دی‌ماه مصادف با ترور ناجوانمردانه شهادت سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی است. پاسداشت یاد و خاطره و تبیین و ترویج آرمان‌ها و ارزش‌هایی که این شهید والامقام که عمر پر برکت خود را صرف آن‌ها کرد، وظیفه همه آزادگان جهان است.

نظر به حضور گسترده این مجاهد بزرگ در عرصه‌های مختلف رویارویی با استکبار جهانی و تبیین آموزه‌های انقلاب اسلامی، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در دومین سالگرد شهادت این بزرگمرد عرصه جهاد و شهادت علاوه بر تدارک مجموعه‌ای از برنامه‌ها در عرصه بین‌الملل، برنامه فاخری با عنوان همایش «مدافع آزادی، امنیت و زندگی مسالمت آمیز پیروان ادیان» برگزار می‌کند.

در این همایش که به همت مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌ها برگزار می‌شود، علاوه بر شخصیت‌های فرهنگی و سیاسی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، رهبران ادیان توحیدی از کشورهای سوریه، لبنان، عراق و ایران در خصوص نقش سردار دلها در دفاع از حقوق پیروان ادیان و مبارزه با افراطی گری در منطقه، سخنرانی می‌کنند.

در حاشیه این همایش، نمایشگاه عکسی با موضوع ظلم و اجحاف روا داشته شده از سوی دشمنان به ویژه داعش بر اقلیت‌های مسیحی، ایزدی و .... و زجرها و پیامدهای ناشی از آن و همچنین، تلاش‌های صورت گرفته از سوی مجاهدان به رهبری سردار شهید سلیمانی برای رفع این ظلم‌ها برپا می‌شود.

همچنین از ویژه‌نامه‌های‌ نشریات سیاسی ـ اجتماعی الوحده به زبان عربی، اکو آو اسلام به زبان انگلیسی، ایران نوین به زبان اردو و سخن ایران به زبان روسی که با هدف معرفی ابعاد مختلف «مکتب سلیمانی» و «نقش آن در دیپلماسی فرهنگی ایران» به همت مؤسسه بین‌المللی الهدی منتشر شده‌اند، رونمایی خواهد شد.

بنابر اين گزارش؛‌ این همایش روز دوشنبه13  دی‌ماه ساعت 9:30 تا 12 در حسینیه الزهرا(س) سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha