خون‌بهای شهدای مقاومت خروج کامل نظامیان اشغالگر است
کد خبر: 4025193
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۴
در تجمع میلیونی بغداد مطرح شد؛

خون‌بهای شهدای مقاومت خروج کامل نظامیان اشغالگر است

عراقی‌ها به مناسبت دومین سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس امروز با شعار پاسخ میلیونی به خیابان‌های بغداد آمدند و شخصیت‌های سیاسی و مقاماتی از الحشد الشعبی اخراج نظامیان خارجی را خون‌بهای این شهدا خواندند.

به گزارش ایکنا به نقل از السومریه نیوز، بغداد، پایتخت عراق امروز به مناسبت دومین سالروز شهادت فرماندهان پیروزی بر تروریسم شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس صحنه تجمع بزرگ مردم این کشور است.

در کنار جمعیت انبوه شهروندان عراقی که از استان‌های مختلف خود را به پایتخت رساندند، شخصیت‌هایی سیاسی، دینی و امنیتی برجسته از جمله هادی العامری، رئیس ائتلاف الفتح و عبدالعزیز المحمداوی، رئیس ستاد الحشد الشعبی حضور داشتند.

تجمع میلیونی بغداد به مناسبت سالگرد شهادت سردار سلیمانی:خون‌بهای این شهدا خروج کامل نظامیان اشغالگر است

اکرم الکعبی، دبیر کل جنبش نجباء، فالح الفیاض، رئیس سازمان الحشد الشعبی و خالد الملا، رئیس تجمع علمای مسلمانان عراق هم در این مراسم شرکت کردند.

تجمع میلیونی بغداد به مناسبت سالگرد شهادت سردار سلیمانی:خون‌بهای این شهدا خروج کامل نظامیان اشغالگر است

این تجمع با نام پاسخ میلیونی به جنایت آمریکایی‌ها در ترور فرماندهان پیروزی بر تروریسم برگزار می‌شود و مسئولین ساماندهی این تجمع با برپا کردن چادرها و موکب‌های مختلف از شرکت‌کنندگان در تجمع پذیرایی می‌کنند.

دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس همزمان شده است با وعده‌ای که نظامیان اشغالگر آمریکایی برای خروج از این کشور داده‌اند.

فالح الفیاض، رئیس سازمان الحشد الشعبی طی نطقی در این مراسم تأکید کرد که ترور فرماندهان پیروزی جنایتی بود که علیه حاکمیت و مردم عراق انجام شد و خروج نظامیان آمریکایی و خارجی تضمینی برای احیای زندگی شایسته و شرافتمندانه عراق است.

الفیاض افزود: ما با شهدای فرماندهان پیروزی پیمان می‌بندیم که در مسیر پیروزی و شهادت پیش می‌رویم و امروز روز وفاداری به شهدای پیروزی است.

الفیاض، مرجعیت عالیقدر شیعه را وجدان امت اسلامی خواند و گفت: ما به داشتن مرجعیت احساس افتخار و غرور می‌کنیم و با فتوای مبارک ایشان عراق از خطرها در امان ماند و حالا هم خروج نظامیان آمریکایی و بیگانه از عراق ضامن بازگشت زندگی شرافتمندانه به عراق است.

رئیس سازمان الحشد الشعبی ضمن درخواست از دولت عراق برای عمل به تکلیف خود در خارج کردن نیروهای خارجی از عراق گفت: حضور بیگانگان و به خصوص از حیث همزیستی مسالمت‌آمیز نفعی برای عراقی‌ها نخواهد داشت. 

او همچنین از توده ملت عراق برای حضور در تظاهرات پاسخ میلیونی و پایبندی آنها به پیمانی که با فرماندهان شهید بسته‌اند، قدردانی کرد. 

هادی العامری، رئیس ائتلاف الفتح عراق هم تأکید کرد که خون‌بهای فرماندهان پیروزی، خروج کامل نیروهای اشغالگر از عراق خواهد بود.

تجمع میلیونی بغداد به مناسبت سالگرد شهادت سردار سلیمانی:خون‌بهای این شهدا خروج کامل نظامیان اشغالگر است

العامری سالگرد شهادت فرماندهان پیروزی را خاطره غم‌انگیزی برای همه عراقی‌ها خواند و گفت: فتوای مرجعیت و نقش ایران و دلاورمردی قهرمانان پیروزی عراق را از خطر داعش در امان داشت و فرماندهان پیروزی تا ابد در وجدان امت باقی خواهند ماند.

وی افزود: الحشد الشعبی هر چقدر هم که خون بدهد و جانفشانی کند در مسیر مقاومت باقی خواهد ماند.
شیخ قیس خزعلی، دبیر کل جنبش عصائب اهل الحق عراق نیز امروز شنبه تأکید کرد که خون فرماندهان پیروزی امت بزرگی را از همه طیف‌های عراقی ایجاد کرد.

تجمع میلیونی بغداد به مناسبت سالگرد شهادت سردار سلیمانی:خون‌بهای این شهدا خروج کامل نظامیان اشغالگر است

او تأکید کرد: امروز ما همگی ایستاده‌ایم تا مصیبت شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی را در دل‌ها به یاد آوریم. آنها به منظور حفظ وحدت عراق از همه طیف‌ها و مذاهب آن خیر و نیکی از خود به جای گذاشتند.

خزعلی گفت: شهید قاسم سلیمانی از ایران به سراغ ما آمد تا در کنار ما بجنگد و خون پاکش را در خاک عراق آبیاری کند؛ از همین رو از از سرزمین بغداد عراق، از سرزمین اسلامی ایران کمال تشکر و قدردانی را داریم.

او افزود: شهید حاج ابومهدی المهندس، فرزند صالح عراق نامی جاودان باقی خواهد ماند این دو شهید مقاومت را تأسیس کردند و به لطف آنها بر داعش پیروز شدیم.

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۱ - ۱۶:۳۴
0
0
سلام الله علی شعب العراق وقوات الحشدالشعبی الذین یتابعون امام خامنه ای
captcha