از پخش سرود ملی ایران در فرودگاه بغداد تا بشارت دختران سردار سلیمانی و ابومهدی + فیلم
کد خبر: 4025602
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۱
برنامه‌های عراق در بزرگداشت مقام فرماندهان مقاومت

از پخش سرود ملی ایران در فرودگاه بغداد تا بشارت دختران سردار سلیمانی و ابومهدی + فیلم

مراسم بزرگداشت سالروز شهادت فرماندهان مقاومت با حضور چهره‌های مطرح از خانواده این دو شهید بزرگوار و سران گروه‌های مقاومت در فرودگاه بغداد برگزار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از المیادین، حضور ده‌ها هزار نفر در مراسم بزرگداشت شهید سپهبد قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس، فعالیت فرودگاه بین‌المللی بغداد را به طور موقت متوقف ساخت.

همچنین مسئولان عراقی در استان‌های بغداد، بصره، بابل، ذی‌قار، واسط، دیالی، کربلا، نجف، المثنی و الدیوانیه اعلام کردند که فعالیت ادارات فعالیت ادارات و نهادهای این کشور در این استان فردا، دوشنبه تعطیل است.

هم‌زمان با دومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و همراهانشان در حمله هوایی دو سال پیش تروریست‌هایی آمریکایی به نزدیکی فرودگاه بغداد، صدها خودرو مملو از دوستداران و وفاداران به این شهدا از مناطق مختلف عراق خود را به جاده فرودگاه بغداد رساندند تا در مراسمی که در آنجا به همین مناسبت برگزار شده شرکت کنند.

صدها موکب حسینی هم در مسیر جاده فرودگاه برپا شد تا از شرکت‌کنندگان در مراسم با نوشیدنی و طعام پذیرایی کنند.

زینب سلیمانی: اشک غم به شادی تبدیل خواهد شد

زینب سلیمانی، دختر سردار سرلشکر قاسم سلیمانی با بیان اینکه عراق بزرگ و همه کشورهای منطقه از دست آمریکایی‌ها آزاد می‌شود، تأکید کرد: طولی نمی‌کشد که انتقام این شهیدان بزرگ را بگیریم.

زینب سلیمانی در دومین سالگرد شهادت «رهبران پیروزی» در صحنه ترور آن‌ها در فرودگاه بین‌المللی بغداد گفت: پدرم مردم عراق را از صمیم قلب دوست داشت و آرزوی عراق قدرتمند را در سر داشت، وی با اشاره به اینکه «اشک غم به شادی تبدیل خواهد شد» تأکید کرد که عراق را از اشغال آمریکا آزاد خواهد شد.

منار المهندس: انتقام دو شهید و یارانشان را خواهیم گرفت

 منار المهندس، دختر شهيد ابومهدي المهندس با تجديد ميثاق و وفاداری به شهدای پیروزی، تأکید كرد: انتقام دو شهيد يارانشان را خواهيم گرفت.

المهندس در دومین سالگرد شهادت «رهبران پیروزی» در محل ترور آن‌ها در فرودگاه بین‌المللی بغداد گفت: ما از حاکمان سعودی که فکر می‌کنند با پول می‌توانند حکومت امویان را بازگردانند، انتقام خواهیم گرفت. ما انتقام هر قطره خون ریخته شده در عراق و یمن را خواهیم گرفت.

مردم عراق حضور نیروهای آمریکایی در خاک این کشور را نمی‌پذیرند

فالح الفیاض، فرمانده حشد الشعبی با تأکید بر اینکه مردم عراق حضور هیچ نیروی آمریکایی در خاک عراق را نمی‌پذیرند، خاطرنشان کرد: حشد ضامن سربلندی، عزت و حاکمیت عراق است.

فیاض در دومین سالگرد شهادت رهبران پیروزی، در محل ترور آن‌ها در فرودگاه بین‌المللی بغداد گفت: پژواک جنایت ترور فرماندهان پیروزی، در حال گسترش است، ما با ریخته شدن خون، شکست نمی‌خوریم؛ زیرا میراث‌دار امام حسین(ع) هستیم وی با بیان اینکه دشمنان قصد داشتند با ترور فرماندهان پیروزی، اراده پیروزی را در هم شکنند، تصریح کرد: جنایت فرودگاه باعث خواهد شد، مردم عراق وجود هیچ نظامی آمریکایی در خاک خود را نپذیرند.

شهدا نوید پیروزی‌های آتی امت اسلام

عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر سابق عراق در بیانیه‌ای به مناسبت دومین سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس تأکید کرد که این شهدا نوید پیروزی‌های آتی امت اسلام در پایان اشغالگری و سازش با رژیم صهیونیستی را می‌دهند. در این بیانیه آمده است: ما به احترام و قدردانی، سر تعظیم در برابر شما فرماندهان پیروزی، شهدای امت فرود می‌آوریم

شهدای پیروزی خنثی‌کننده نقشه‌های تروریسم

«سید عمار الحکیم»، رهبر جریان حکمت ملی عراق در پیامی به مناسبت سالروز شهادت سرلشکر حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس تأکید کرد که این دو شهید نقشه‌های تروریسم را خنثی کردند.

وی تصریح کرد: در دومین سالروز دردناک شهادتشان، یادگارهای نیک شهیدان ابومهدی المهندس و مهمان عراق، سرلشکر حاج قاسم سلیمانی، یادشان را گرامی می‌داریم که با مواضع شرافتمندانه‌شان در رویارویی با تروریسم و خنثی کردن نقشه‌های شوم آن، نام خود را در یاد و ضمیر ملت عراق و ملت‌های آزاده جاودانه کردند.

بعقوبه در استان دیالی نیز فردا شاهد تجمع مردمی بزرگی برای بزرگداشت فرماندهان مقاومت خواهد بود تا بار دیگر بر موضع ملی درباره محکومیت جنایت آمریکا و لزوم پایان حضور اشغالگران در عراق تأکید شود.

انتهای پیام
captcha