زندگی حضرت فاطمه(س) دانشگاهی بزرگ برای بانوان است
کد خبر: 4025759
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۲

زندگی حضرت فاطمه(س) دانشگاهی بزرگ برای بانوان است

سرپرست دانشگاه علمی کاربردی مشکات ولایت شهرستان کرج گفت: روش زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) و ابعاد شخصیتی این بانوی بزرگ می‌تواند یک دانشگاه و بهترین الگو و اسوه اخلاقی برای زندگی سعادتمندانه بانوان عالم باشد.

فاطمه(س)

راحله صالحی، سرپرست دانشگاه مشکات ولایت شهرستان کرج در گفت‌وگو با ایکنا از البرز اظهار کرد: پایه و اساس ترویج و گسترش سبک زندگی ایرانی اسلامی در جامعه بانوان هستند که می‌توانند در تعیین این مسیر نقش‌آفرین و تعیین‌کننده باشند.

وی با اشاره به شخصیت والای حضرت زهرا(س)، گفت: اساس زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) بر مبنای صداقت بود و اگر صداقت در زندگی حاکم باشد و روابط جامعه براساس آن شکل بگیرد مسلما موجب کاهش بسیاری از جرائم و آسیب‌ها در جامعه خواهیم بود.

این مسئول با تأکید بر اینکه حضرت فاطمه زهرا(س) و ابعاد شخصیتی این بانوی بزرگ می‌تواند یک دانشگاه و بهترین الگو و اسوه اخلاقی برای زندگی سعادتمندانه بانوان عالم باشد، افزود: رفتار و منش اجتماعی، سیاستمداری، ولایت‌مداری و شیوه فرزندپروری دختر پیامبر(ص) باید به‌عنوان الگو برای دانشجویان تبیین شود.

صالحی در ادامه به برنامه‌های این دانشگاه در ایام دهه فاطمیه اول و دوم اشاره کرد و گفت: برگزاری برنامه‌های قرائت زیارت حضرت فاطمه زهرا(س)، نشست‌های بصیرت‌افزایی، سخنرانی مذهبی، مراسم گرامیداشت سالگرد شهادت سردار سلیمانی، نشست آزاداندیشی، مسابقه از آیات قرآن کریم، تولید محتوای فرهنگی، معرفی کتاب مرتبط با ایام، انتشار ویژه‌نامه، سوگواره واژه و مسابقه به‌مناسبت ایام فاطمیه، تولید محتوای فرهنگی ویژه‌نامه شهادت حضرت زهرا(س) از جمله این برنامه‌هاست.

این مسئول بیان کرد: مراسم گرامیداشت شهادت حضرت زهرا(س) با عنوان وادی فاطمی، مسابقه اولین شهید راه ولایت، تولید محتوای فرهنگی و انتشار در فضای مجازی با موضوع حقیقت پنهان، مسابقه فرهنگی و مذهبی با موضوع خادم‌الزهرا، تولید محتوای فرهنگی و انتشار در فضای مجازی با موضوع در سوگ مادر، تولید محتوای فرهنگی و انتشار در فضای مجازی با موضوع راز فدک، برگزاری مراسم مذهبی با موضوع سوگواره، برگزاری مسابقه فرهنگی با موضوع فاطمه‌شناسی، تولید محتوای فرهنگی و انتشار در فضای مجازی با موضوع کتاب فاطمی، برگزاری مسابقه فرهنگی با موضوع واژگان قرآن، انتشار نشریه و معرفی کتاب با محوریت ولایت در فضای مجازی، مسابقه با مضامین روز میثاق امت با ولایت در فضای مجازی، انتشار محتوا و کلیپ در فضای مجازی با محوریت شهادت سردار سلیمانی از برنامه‌های دیگر این دانشگاه است.

صالحی اجرای طرح مواسات و همدلی، توزیع 70 بسته کمک معیشتی، اجرای برنامه‌های فرهنگی دانشجویی گروه جهادی حمزه سیدالشهدا و توزیع آش نذری نیز از سوی این دانشگاه در دهه اول و دوم ایام فاطمیه تدارک دیده شده است.

انتهای پیام
captcha