نماینده حزب‌الله: اجازه توهین سعودی به مقدسات لبنانی‌ها را نمی‌دهیم
کد خبر: 4026154
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۵

نماینده حزب‌الله: اجازه توهین سعودی به مقدسات لبنانی‌ها را نمی‌دهیم

نماینده حزب‌الله در پارلمان لبنان انتقاد نخست‌وزیر این کشور از سخنان دبیر کل حزب‌الله درباره عربستان سعودی را کنار گذاشتن وظیفه ملی در دفاع از کشور و منافع ملت خواند و گفت که پادشاه سعودی به مقدسات لبنانی‌ها و خون شهدایشان توهین کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از العهد حسن فضل الله، عضو فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان به سخنان نجیب میقاتی، نخست‌وزیر لبنان علیه انتقاد دبیر کل حزب‌الله از عربستان سعودی واکنش نشان داد.

نخست‌وزیر لبنان امروز در واکنش به سخنان دیشب سیدحسن نصرالله گفت که سخنان دبیرکل حزب‌الله موضع دولت لبنان و قشر وسیعی از لبنانی‌ها نبوده و به نفع لبنان نیست که به هیچ کشور عربی، به‌ویژه کشورهای حوزه خلیج فارس توهین کند.

نخست‌وزیر لبنان مدعی شد که رهبری حزب‌الله لبنان مواضعی اتخاذ می‌کند که در وهله نخست به لبنانی‌ها و در وهله بعد به روابط لبنان و برادرانش آسیب می‌زند.

نماینده حزب‌الله در پارلمان لبنان در واکنش به سخنان میقاتی گفت: ما از نخست‌وزیر انتظار داشتیم که با تعالی بخشیدن به حس تعلق ملی برای عزت کشورش در برابر ظلم‌های مکرر عربستان سعودی علیه مردم لبنان قیام کند که آخرین آن اظهارات پادشاه این کشور بود.

فضل الله گفت: شاه سعودی با صحبت علیه بخش بزرگی از لبنان آن را به تروریسم متهم کرد که توهین بزرگی به مقدسات این لبنانی‌ها و در رأس آن خون شهدای آنها و جانفشانی رزمندگان مقاومت آن در مقابل دشمن صهیونیستی است.

عضو پارلمان لبنان گفت: نخست‌وزیر متعلق به همه لبنانی‌هاست؛ اما به جای اینکه بلافاصله به دفاع از نماینده قانونی مردم لبنان اقدام کند، وفاداری بخش بزرگی از این ملت به نماد تاریخی فعلی و آینده آنها را زیر سؤال برد.

وی افزود: ما می‌ترسیدیم که دولت او مرتکب چنین اشتباه مهلکی شود تا دل کسانی را که بر تداوم توهین به همه لبنانی‌ها اصرار دارد به دست آورد که در رأس آنها خود میقاتی است.

فضل الله گفت: میقاتی با وجود همه امتیازهایی که اخیراً به عربستان داد و از جمله استعفای وزیر اطلاع‌رسانی و بیان مواضعی که مغایر با ادعاها درباره بی‌طرفی لبنان است و همچنین تلاش‌هایی که او و وزیر خارجه‌اش از زمان تصدی قدرت انجام داده است، هیچ جوابی از سوی عربستان دریافت نکرد و حتی سفیر عربستان در بیروت نیز بر خلاف همه عرف دیپلماتیک و اصول و ادب در روابط هیچ تماسی با میقاتی نداشته است.

عضو پارلمان لبنان گفت: تعلق مقاومت به لبنان نیازی به گواهی دادن ندارد، زیرا یک تعلق واقعی و صادقانه است و با خون شهدا و جانفشانی‌های مردم آن تقویت شده است؛ آن هم روزی که خیلی‌ها از هویت ملی خود شانه خالی کردند؛ بنابراین از طریق همین مقاومت است که واقعیت تعلق ملی سنجیده می‌شود و رهبران مخلص و شجاع مقاومت بر آرمان‌های اکثریت لبنانی‌ها برای زندگی آزادانه و شرافتمندانه تأکید دارند.

فضل الله گفت: آنچه لبنان و نقش و برابری روابط خارجی لبنان را بیش از همه آزرده می‌کند، انصراف برخی از مقامات این کشور  از وظیفه ملی خود برای دفاع از کشور و منافع مردم خود به قیمت به دست آوردن دل پادشاهانی است که هرگز دلشان دست نمی‌آید هر چقدر هم که امتیازدهی کرده است آبروی خودشان را ببرند.

اخیراً، شاه سعودی در سخنرانی سالانه، با تروریست خواندن حزب‌الله لبنان از مردم و مسئولان این کشور خواست که در مقابل «هیمنه تروریستی حزب‌الله» بایستند. حال آنکه کسی در لبنان به این اقدام ریاض اعتراضی نکرد.

انتهای پیام
captcha