شهید سلیمانی نه تنها بر سرزمین‌ها بلکه بر دل‌های همه مسلمانان سرداری می‌کرد
کد خبر: 4026742
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۴
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی:

شهید سلیمانی نه تنها بر سرزمین‌ها بلکه بر دل‌های همه مسلمانان سرداری می‌کرد

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: حاج قاسم سلیمانی به حق، سردار دل‌ها بوده، ایشان نه تنها بر سرزمین‌ها بلکه بر دلهای همه مسلمانان جهان نیز سرداری می‌کرد.

حجت الاسلام و المسلمین  حمید شهریاری، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی طی سخنانی در همایش« شهید سلیمانی نماد بیداری اسلامی» در پیشاور گفت: حاج قاسم در طول زندگی خود پرچم دار وحدت و تقریب مذاهب و ادیان بود، وی درجنگ با داعش هیچ فرقی در دفاع از شیعه و سنی نگذاشت؛ سردار سلیمانی همواره تلاش می‌کرد تا سران احزاب و گروه‌ها، جمعیت‌ها و مذاهب مختلف  را با یکدیگر متحد کند چون ایشان پرچمدار اتحاد بود.

 وی یاد آور شد: شعار شهید سلیمانی « واعتصمو بحبل الله جمیعا و لا تفرقوا » بود زیرا این شهید بزرگوار بر این باور بود که دشمنان تنها درصورت تفرقه بین مسلمانان می‌توانند بر آنان چیره شوند؛ شهید سلیمانی معتقد بود، اگر مسلمانان دست به دست یکدیگر دهند، می‌توانند استکبار جهانی را شکست داده و بار دیگر تمدن نوین اسلامی را شکل و ذیل پرچم اسلام ناب محمدی(ص)، ارزش‌ها و اخلاق اسلامی در سراسر جهان را گسترش دهند.

حمید رضا قمی، سرکنسول ایران درپیشاور طی سخنانی در این همایش ضمن برشمردن چند ویژگی منحصر به فرد شهید سلیمانی گفت : سردار شهید درطول مبارزات خود ثابت کرد که سفیر صلح ، دوستی و وحدت است؛ با نگاهی به تاریخ جنگ‌های مختلف، شروع جنگ‌ها و نزاع‌های داخلی به فرد یا افرادی نسبت داده می‌شود، اما در کارنامه مبارزات این استراتژیست بزرگ نظامی و فعالیت های وی، هیچ‌گاه شهید سلیمانی مسبب شروع جنگ و یا بحران نبوده، بلکه اقدامات وی تماماً در راستای  نجات مردم منطقه از تروریسم، اشغالگری و ایجاد صلح  بوده است بنابراین اعطای لقب سفیر صلح به این شهید بزرگوار عین حقیقت است.

 سرکنسول ایران در پیشاور در بخش دیگری از سخنانش از شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان فردی منادی وحدت، بیداری اسلامی و منادی حفاظت و حراست از ارض و ناموس همه انسان‌ها، بدون تمایز آنان به لحاظ دین و مذهب و گرایش سیاسی ‌یاد کرد.

حمید رضا قمی در ادامه گفت: این اَبر استراتژیست نظامی تاریخ معاصر، درتمامی مجاهدت‌ها و رشادت‌هایش نشان داد، هیج الویت و تمایزی بین مردم مسیحی، شیعه، سنی و اقلیت‌های دینی قائل نبوده است؛ شهید حاج قاسم سلیمانی به حق، نماد بیداری اسلامی، وحدت و یکپارچگی، مدافع مظلومان جهان و مجاهدی خستگی ناپذیر بوده و نقش مؤثری در نابودی داعش و برهم زدن معادلات و دسیسه ‌ای استکبار جهانی درکشورهای اسلامی داشته است.

وی افزود: از دیگر ویژگی‌های شهید این بود که، علاوه بر توانمندی‌های نظامی به صفات معنوی زیادی آراسته و مجاهدی  شجاع، مخلص، پاک دست، عدالت خواه، انسان دوست و منصف بود؛ بنابراین در دل مردم داخل و خارج از ایران جایگاه متمایزی داشت و پس از شهادتش این جایگاه جاودانه شد.

علامه محمد اقبال بهشتی؛، معاون رییس حزب وحدت المسلمین پاکستان با بیان چند خاطره از زندگی پربار شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: با نگرش به زندگی این شهید بزرگوار و خدمات بزرگی که ایشان برای جامعه اسلامی انجام داده، می توان گفت که وجود شهید برای امت اسلامی هدیه‌ای الهی بود.

علامه اقبال بهشتی گفت: خبرشهادت شهید سلیمانی شوک بزرگی به جهان مقاومت اسلامی وارد کرد، خدمات بی‌بدیل شهید سردار سلیمانی در عرصه دفاع از جوامع اسلامی به عنوان سرباز قدس و اسلام برکسی پوشیده نبوده و جدیت، هوشمندی و بصیرت ایشان، الگویی بی نظیر برای تمامی انسان‌های آزادی خواه جهان است؛ فقدان وجود مبارک این پرچمدار راستین اتحاد و وحدت مسلمین، وظیفه سنگینی را بردوش یکایک رهبران و شخصیت‌های تأثیر گذار جامعه شیعه و سنی نهاده است.

معاون رییس حزب وحدت المسلمین پاکستان تصریح کرد: تفکر جهادی شهید سردار سلیمانی، پس از بروز جریان‌های افراطی، بیش از پیش جوانان، دانشجویان و نسل جدید را با مفهوم واقعی جهاد اسلامی آشنا کرد؛ شهید سلیمانی در زندگی سراسر معنویت و مقاومت خود، درس ایستادگی و پایداری درمقابل زورگویان و ستمگران عالم و عزت و سربلندی جهان اسلام را احیا کرد.

علامه خورشید انورجوادی؛ مدیر حوزه علمیه عسکریه هنگو، با تأکید بر اینکه، حاج قاسم سلیمانی نه یک فرد، بلکه یک مکتب فکری و انقلابی بود، تأکید کرد: دنیای امروز دنیایی خاص و با شرایطی متفاوت بوده و در چنین شرایطی برای رسیدن به ارزش‌ها و اهداف والا و بازگرداندن عزت و شرف به جامعه اسلامی، مسلمانان باید شهیدسلیمانی را به عنوان الگویی مناسب انتخاب کرده و از ایشان درس ایستادگی را بیاموزند.

وی درباره اندیشه و تفکر شهید سپهبد قاسم سلیمانی گفت: این شهید سرفراز اسلام به راستی متوجه عمق توطئه و شیطنت‌های استکبار جهانی علیه ملت‌های مسلمان بوده و به عنوان محور مقاومت علیه آنان همواره درمیدان حضور داشت؛ سردار سلیمانی آشوب و فتنه را که استکبارجهانی درکشورهای اسلامی برافروخته بود را به خوبی می شناخت و می دانست که حضور آمریکا درکشورهای اسلامی فراتر از آن چیزی است که وانمود می کند.

علامه عارف واحدی، رییس شورای علمای شیعه ایالت خیبرپختونخوا، با تأکید بر شخصیت فرامرزی سردار حاج قاسم سلیمانی تصریح کرد: شهید سلیمانی، آرمان‌های ارزشمندی را به موضوع فلسطین بخشیده و در آموزش نیروهای مقاومت سهم بسزایی داشته و شهادت او خسارت بزرگی را متوجه جهان اسلام کرده است.

مولانا محمدشعیب، رییس شورای علما و مشایخ پاکستان گفت: شهید سردارحاج قاسم سلیمانی نمونه عملی مبارزه با استکبار جهانی بوده و تمامی مدعیان وحدت اسلامی، مقابله با ظلم و بی عدالتی و افراط گری‌ها درجهان، باید با تأسی از این شهید گرانقدر با اقدام عملی به دور از شعار، پیرو واقعی راه ایشان باشند.

علامه عابد حسین شاکری، معاون حوزه علمیه شهید عارف حسینی نیز طی سخنانی در این همایش گفت: از یک طرف وجود مبارک شهید قاسم سلیمانی، لرزه بر اندام تمامی مستکبران عالم انداخته و ازطرفی دیگر ویژگی‌های این مرد الهی اعم از زندگی پر از معنویت، جهاد خالصانه در راه خدا، ساده زیستی و حمایت از مظلومان و مستضعفان جهان، موجب حکمرانی سردار دلها بر قلوب مسلمانان و همه آزادگان جهان شده است. 

اقبال حیدری؛ رییس حزب جمعیت علمای اسلام ایالت خیبرپختونخوا و معاون کمیته امنیت ملی پیشاور در بخشی از سخنان خود گفت: شهامت و قدرت معنوی سردار سلیمانی، کشورهای استکباری ازجمله آمریکا و اسرائیل و همچنین گروه تروریستی داعش را به زانو درآورده و آمریکای جنایتکار با همکاری رژیم صهیونیستی، با ترس از شکستن بت نامِ خود درمنطقه، با اقدام ناجوانمردانه و تروریستی، این سردار نامدار جهان اسلام را به شهادت رساندند. 

علامه رمضان توقیر، عضو اسبق مجلس ایالت خیبرپختونخوا ، شیخ الحدیث عارف قادری، از اعضای هیات طالبان افغانستان و دیگر سخنرانان این همایش تأکید کردند: استکبار جهانی و دشمنان مزدور، با همراهی آمریکای تروریست و رژیم صهیونیستی جنایتکار، با به شهادت رساندن سردار عزیز اسلام درخت شهادت را بارورتر و تنومندتر کردند.

همایش« شهید سلیمانی نماد بیداری اسلامی » به مناسبت دومین سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی به همت خانه فرهنگ ایران درپیشاور، 14 دی‌ماه برگزار شد.

شهید سلیمانی نه تنها بر سرزمین‌ها بلکه بر دل‌های همه مسلمانان سرداری می کرد

شهید سلیمانی نه تنها بر سرزمین‌ها بلکه بر دل‌های همه مسلمانان سرداری می کرد

شهید سلیمانی نه تنها بر سرزمین‌ها بلکه بر دل‌های همه مسلمانان سرداری می کرد

شهید سلیمانی نه تنها بر سرزمین‌ها بلکه بر دل‌های همه مسلمانان سرداری می کرد

شهید سلیمانی نه تنها بر سرزمین‌ها بلکه بر دل‌های همه مسلمانان سرداری می کرد

 

 

انتهای پیام
captcha